אבנר קופל תובע 200 אלף שקל מאריה מליניאק בגין לשון הרע

קופל, יו"ר איגוד הכדורסל בישראל וסגן יו"ר הוועד האולימפי, טוען כי עיתונאי הספורט אריה מליניאק מנהל מסע הכפשות נגדו כנקמה על הפסד עסקי

אבנר קופל, יו"ר איגוד הכדורסל, הגיש היום (ב') לבית המשפט השלום בתל-אביב תביעת לשון הרע בסך 200 אלף שקל נגד עיתונאי הספורט אריה מליניאק.

על-פי כתב התביעה, שהוגש בידי עו"ד חגי אשלגי ממשרד כהן, אשלגי, אשל ושות', מליניאק ניצל את תפקידו כעיתונאי ספורט להשתלחות חסרת רסן וכוזבת בקופל.

"דברי לשון הרע של הנתבע אשר נאמרו בכתבות בעיתונות, לרבות באתר YNET ובעיתון 'ידיעות אחרונות', ב'עיתון תל-אביב' ובאתר האינטרנט של הנתבע ובבלוגים שונים, פגעו פגיעה חמורה בשמו הטוב של התובע, בעבודתו ובמוניטין שצבר לאורך שנים ובעמל רב וגרמו לו לעוגמת-נפש רבה", טוען קופל.

בתביעתו מצטט קופל, בין היתר, מכתבה של מליניאק שפורסמה באתר YNET ביום ב-21 בדצמבר 2012, בה נטען כי מליניאק כתב שקופל עשה את הונו הראשוני, כאשר זכה בתיק הביטוח של עובדי חברת החשמל ומרכז הפועל על-פי מצוותו האישית של יורם אוברקוביץ' ז"ל, יו"ר מרכז הפועל, ששלט בוועד עובדי חברת החשמל.

"מניע היסטורי"

לדברי קופל, "אמירה זו מהווה לשון הרע בצורה הברורה והמזוקקת ביותר, אלא שבעניינו הדברים חמורים יותר. מליניאק נמנע מלתת גילוי נאות ולציין כי לאחר זכיית החברה הוא היה שותף התובע במכרז ועד עובדי חברת החשמל, הוחלפה אחת המבטחות הקודמות של ועד עובדי חברת החשמל - לא אחרת מסוכנות מליניאק - שלמיטב ידיעת קופל, הינה סוכנות בבעלות משפחתו של הנתבע", וכי "נראה כי המניע האמיתי וההיסטורי מאחורי מסע ההכפשות והלשון הרע שמנהל הנתבע נגד התובע - נקמה בגין הפסד עסקי לפני שנים רבות מאוד".

קופל תובע פיצוי בגין אמירת לשון הרע העולה מכתבה נוספת שפירסם מליניאק בעיתון "תל-אביב", כאשר קופל היה יו"ר מנהלת ליגת העל בכדורסל (לגברים). מליניאק טען בכתבה כי קופל הציע לו בפתח בניין משרדים ברמת-גן להיות שדר משחקי ליגת העל, בתמורה לכך שלא יעביר ביקורת על מנהלת ליגת העל.

לטענת קופל, "מובן כי מדובר באמירה כוזבת המהווה לשון הרע בכוונה לפגוע בי. מליאניק בכתבה זו מאשים פשוטו כמשמעו את התובע בדברים לא היו ולא נבראו, פשוטו כמשמעו".

קופל מציין בתביעה כי גם בראשית 2013 המשיך מליניאק במסע התבטאויותיו הפוגעות נגדו, בין היתר, בכתבה שפורסמה ב"ידיעות אחרונות" ב-2 בינואר, בה טען כי קופל יצביע בבחירות לראשות הוועד האולימפי על-פי "דיל", שסגר לכאורה בעבר, אשר מכוחו מונה ליו"ר איגוד הכדורסל.

מליניאק מסר בתגובה כי כתב התביעה לא נמסר לידיו, וכי "ההתנהלות שבה כתבי תביעה מגיעים לעיתונאים לפני שהם מגיעים לנתבעים היא התנהלות נפסדת".

עוד מסר מליניאק כי "עורכי דיני יגיבו בבית המשפט באופן מפורט לטענות. באופן כללי, אני רק יכול לומר כי אני עומד מאחורי כל מילה שכתבתי עד היום, וכשטעיתי לא התביישתי גם להתנצל".