מודיעין: השותפות ב"גבריאלה" לא העבירו את חלקן בקידוח

אדירה אנרגיה וברוונסטון הודיעו למודיעין כי לא ייענו לבקשה להעביר לשותפות את חלקן היחסי במכתבי האשראי לספק אסדת הקידוח

שותפות חיפושי וקידוחי הגז הטבעי והנפט מודיעין דיווחה הבוקר כי שותפותיה לקידוח "גבריאלה", אדירה ו-BROWNSTONE ENERGY, עדיין מסרבות להעביר את חלקן.

אדירה אנרגיה וברוונסטון הודיעו למודיעין כי לא ייענו לבקשה להעביר לשותפות את חלקן היחסי במכתבי האשראי לספק אסדת הקידוח, עמו התקשרה השותפות בהסכם לקבלת שירותי אסדת קידוח לצורך ביצוע קידוח בשטח הרישיון, שכן לטענתן הן לא מחוייבות משפטית לעשות כן כיוון שלטענתן השותפות הפרה הסכמים בין השותפים ברישיון.

במודיעין דוחים מכל וכל את טענות אדירה וברוונסטון לגבי הפרה כלשהיא מצד השותפות.

נזכיר כי אתמול דיווחה מודיעין כי קיבלה פנייה מצד חברת הקידוח נובל דרילינג, ספקית האסדה בקידוח "גבריאלה" - כי עליה להעביר תוך 48 שעות 21.2 מיליון דולר - או אחרת, תהיה זו הפרה של הסכם הקידוח.

באמצע חודש ינואר אישרה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז ת"א את קידוח האקספלורציה המתוכנן ברישיון "גבריאלה" מול חופי הרצליה, ודחתה את התנגדויות עמותת "צלול" והחברה להגנת הטבע.

הקידוח הימי "גבריאלה" ממוקם 24 ק"מ צפון מערבית לחוף תל אביב. הרישיון משתרע על שטח כולל של 390 קמ"ר. על פי דוח המשאבים המותנים, האומדן המיטבי (P50) לכמות הנפט שקיימת ב"גבריאלה" עומד על 110 מיליון חביות, והוא נע בין 30 ל-264 מיליון חביות נפט ברישיון.

תקציב קידוח "גבריאלה" מוערך ב-96 מיליון דולר, ללא מבחני הפקה שעלותם מוערכת ב-34 מיליון דולר נוספים.