בילויים לסופ"ש: מפסטיבל השוקולד ועד הקולנוע

דברים שכדאי לעשות בחוץ בסופ"ש ובשבוע הבא: טעימות ופעילויות בפסטיבל השוקולד בשוק נמל תל-אביב, הסרט "גן עדן" בסינמטק בת"א ובחיפה - אירוע אמנות

מתוק פסטיבל שוקולד

מה: אולי לא ידעתם שבימים אלה מתקיים לראשונה שבוע השוקולד של ישראל. מצפון הארץ ועד דרומה התקיימו שלל פעילויות סביב המאכל הנחשק - כולל תערוכת פיסול וסדנת ציור בשוקולד; סדנת שוקולד טבעונית ועוד. גם ערוץ האוכל מקדיש את שבוע השידורים האחרון לתוכניות העוסקות בשוקולד. מאחורי שבוע השוקולד עומדת יעל רוז, קיבוצניקית לשעבר המתגוררת כיום באנגליה, ומנהלת שם בשנים האחרונות את פסטיבל השוקולד הנערך בלונדון ובערים נוספות.

האירוע יגיע לשיאו בפסטיבל השוקולד בשוק נמל תל-אביב, שם יפעלו בסוף השבוע מתחמי שוקולד בהם יתקיימו טעימות, הדגמות שפים וסדנאות, כולל פעילויות לילדים, בהובלת שוקולטיירים, שפים ויצרנים מקומיים בולטים.

מתי, איפה וכמה: שוק נמל ת"א (האנגר 12), חמישי-שבת (14-16 בחודש). שעות פעילות: חמישי 14:00-22:00, שישי 09:00-15:00, שבת 21:00-09:00. הכניסה לפעילויות השונות חופשית. פרטים באתר: chocolateweek.co.il.

מוזיקה

קונצרטים לילדים

מה: מי לא היה רוצה שילדו יחבב מוזיקה קלאסית, ואולי אפילו ינגן באיזה כלי ענוג, במקום להתעניין בקניות כל היום? בקניון עזריאלי תל-אביב פועלים להנגיש את המוזיקה הקלאסית לילדים מגיל צעיר ביותר, עם סדרת קונצרטים על בסיס אגדות ילדים. נגני התזמורת הקאמרית הישראלית, יחד עם השחקנית אביה רוט, מעלים סדרת מופעים מוזיקליים בהם פטר והזאב, מפצח האגוזים ועוד אגדות של מיטב המלחינים. בשני הקרוב (18.2), תעלה ההצגה "השירים שאהבנו" ובהמשך יוצגו "עונות השנה" של ויוולדי, פטר והזאב, צלילי המוזיקה ואגדות רבות נוספות. בתום המופעים יוזמנו הילדים לנגן על הכלים השונים.

מתי, איפה וכמה: קניון עזריאלי ת"א, בקומת הכניסה, מול דוכן הפרחים. המופעים יחלו בשעה 17:00, ללא תשלום.

מוזיקת בארוק

יוהאנס פסיון בבארוקדה

מה: תזמורת "בארוקדה" המצוינת, המנגנת בכלי תקופה, תבצע השבוע את "יוהאנס פסיון"- יצירתו הכבירה של יוהאן סבסטיאן באך. על היצירה ינצח שלו עד-אל, מומחה בינלאומי למוזיקת בארוק. בין הסולנים בולטים זמר הטנור הגרמני מרכוס אולמן בתפקיד האוונגליסט, זמרת הסופרן המקסימה יעלה אביטל (בצילום), זמר הבאס עודד רייך ואחרים. עניין מיוחד מעוררת השתתפותו של האנסמבל הקולי Nuove Musiche מהולנד, שימלא את תפקיד המקהלה.

מתי, איפה וכמה: אודיטוריום וייל כפר שמריהו: שלישי (19 בחודש), 20:30. מוזיאון תל אביב: רביעי (20 בחודש), 20:30. אולם רפפורט חיפה: חמישי (21 בחודש), 20:30. כנסיית קריית יערים אבו גוש: שבת (23 בחודש), 12:00. מחיר: 125-100 שקל.

אירועי אמנות בחיפה

"מרחב עילי, מרחב תחתי"

מה: "מרחב עילי, מרחב תחתי", אירוע אמנות מתמשך המתקיים החל מהערב (ה') למשך שבוע ימים במתחם "השוק הטורקי" בעיר התחתית בחיפה. כ-30 אמנים ואדריכלים מהארץ ומהעולם מציגים יצירות וידיאו, מיצב, צילום וציור, וכן מקיימים מיצגים ופעילויות שתוכננו במיוחד למקום. "השוק הטורקי" שהוקם ב-1927, תוכנן כמרכז מודרני למסחר ומגורים קרוב לחוף הים. עם הזמן הפך המקום לאתר מוזנח וחסר שימוש במרחב העירוני. התערוכה במתחם היא חלק ממסע ההתעוררות שעוברת העיר התחתית של חיפה בשנים האחרונות, הכולל גם תהליך שיפוץ ופיתוח מקיף, במטרה להחזירו אל המארג העירוני כמרחב עירוני תוסס ומתחדש.

מתי, איפה וכמה: 14-21 בפברואר, א'-ה' 16:00-22:00, ו', שבת 10:00-16:00, מתחם השוק הטורקי בחיפה. כל האירועים בחינם. beit-hagefen.com.

קלאסי-סימפוני

הסימפונית חיפה

מה: התזמורת הסימפונית חיפה תעלה בימים הקרובים קונצרט מעניין, בניצוחו של הישראלי הוותיק אבי אוסטרובסקי. הסולנית בקונצרט תהיה עדנה שטרן (36), פסנתרנית ישראלית-בלגית תושבת אנגליה, בעלת רקורד עשיר של הופעה עם תזמורות מובילות.

תוכנית הקונצרט תכלול יצירות מאת רימסקי קורסקוב ("קפריצ'יו ספרדי"), גריג (קונצ'רטו לפסנתר) ושוסטקוביץ' (סימפוניה מס' 5). סימפוניה יפהפייה זו משקפת את מצוקתו של המלחין מול אימי השלטון הסובייטי, ומופיעה בה ביקורת מרומזת על המשטר.

מתי, איפה וכמה: חיפה, מרכז קריגר: מוצ"ש (16 בחודש), 20:30. חיפה, אודיטוריום: ראשון (17 בחודש), שני (18 בחודש), 20:30.

מחיר: 125 שקל.

מחול

מחול סיני לשנת הנחש

מה: כשמדברים על "מעצמת מחול" לא חושבים בדרך-כלל על סין. השבוע, בסמוך לחגיגות ראש השנה הסיני, שמציין את תחילתה של שנת הנחש, נוכל להיחשף גם לתרבות המחול של הארץ הגדולה הזו. וכיוון שהכוח במספרים, מגיעות לארץ שתי להקות, האחת של מחול מודרני והשנייה מסורתית עממית. להקת המחול המודרני מבייג'ינג חוזרת לכאן לאחר ביקור ראשון ב-2009. היא מציגה את המופע "פריחת הזמן", שעוסק במחזוריות החיים. לעומתה, להקת המחול הלאומית משאנגדו מעלה את "שמים וארץ" - מופע ססגוני המתאים לכל המשפחה, ובו מחול מסורתי המשולב באמנות לחימה.

מתי, איפה וכמה: 18-24 בפברואר במרכז סוזן דלל, ת"א, היכלי התרבות בכרמיאל ובאשדוד ובאודיטוריום חיפה. מחיר כרטיס: 180-150 שקל.

סרט

גן עדן

מה:סרטו היפה והכה ישראלי של הבמאי המוכשר רן טל. הסרט, שזכה בפרס הבימוי לסרט תיעודי בפסטיבל ירושלים 2012, שוזר מבחר סיפורים אנושיים אותנטיים ומרגשים, של אנשים שהגיעו לטבול בסחנה. את אוסף הטיפוסים עוטפת סקרנותו ואהבת האדם של הבמאי, שמצלמת הקולנוע הרגישה שלו מתבוננת פנימה אל עולמם האישי של אנשי היומיום.

באמצעות מבט ודרך דו-שיח עם נופשים מזדמנים שפגש, טל כמו מבקש לשחזר תחושות של זיכרון ילדותו. זיכרון, אולי אף געגוע, לסחנה בימים שבהם היה אתר ציבורי הפתוח חינם לכול, לפני שנוכס על-ידי המדינה. עבור טל, היה אז הסחנה בית וסוג של גן עדן.

מתי, איפה וכמה: שבת (ה-16 בחודש), 11:30, סינמטק ת"א. מחיר: 38 שקל.