הפתעה בארה"ב: זינוק במדד האמפייר סטייט וסנטמנט הצרכנים

הצפי של האנליסטים היה לעלייה עד לרמה של 0 נקודות מהרמה הקודמת שהייתה ב-(7.8-) נקודות ■ מנגד, נרשמה הפתעה שלילית במדד התפוקה התעשייתית, שרשם צמיחה שלילית של 0.1%

נתוני המאקרו שהתפרסמו היום בארצות הברית עסקו בנושא התפוקה התעשייתית ברחבי המדינה עם פרסום מדד האמפייר סטייט שבודק את היקף התפוקה התעשייתית במדינת ניו-יורק. לאחר מכן פורסם נתון התפוקה התעשייתית ברחבי ארצות הברית וסנטמנט הצרכנים של אוניברסיטת משיגן.

נתחיל עם ההפתעה שרשם מדד הייצור של האמפייר סטייט שרשם זינוק חד ונכנס לטריטוריה חיובית בפעם הראשונה מאז חודש יולי. המדד של חודש פברואר עמד על 10 נקודות וזאת לעומת נתון של (7.8-) נקודות בחודש ינואר כשהצפי של האנליסטים היה לעלייה עד לרמה של 0 נקודות. ביקבות פרסום המדד המפתיע, החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מחקו את הירידות.

כרבע שעה לפני פתיחת המסחר נרשמה הפתעה נוספת, אך הפעם מדובר בהפתעה שלילית, כשהתפרסם נתון התפוקה התעשייתית של ארצות הברית לחודש ינואר ורשם צמיחה שלילית של 0.1% וזאת לעומת צפי לצמיחה חיובית של 0.2% בהיקף הייצור וזאת לאחר עלייה של 0.3% בהיקף הייצור שנרשמה בחודש דצמבר.

כחצי שעה לאחר פתיחת המסחר קיבלנו עוד הפתעה משמחת עם פרסום סנטמנט הצרכנים של אוניברסיטת משיגין לחודש פברואר שעלה ל-76.3 נקודות לעומת צפי לירידה קלה מרמה של 73.8 נקודות ל-73.5 נקודות.