"בנק ישראל יוריד את הריבית החודש או בחודש הבא"

רון אייכל: לאור העובדה כי האינפלציה לא מהווה אילוץ כרגע בשיקולי הריבית, ייטב אם בבנק ישראל יפחיתו את הריבית ולא יתערבו בשוק המט"ח

"להערכתנו, הייסוף המתמשך בשקל, אשר הביא אותו להיסחר כנגד הדולר ברמה בה הוא היה בראשית 2011, עשוי בהחלט להביא את בנק ישראל לכדי הפחתת ריבית, דבר אשר יפגע בכדאיות הפעילות של שחקני ה-Carry Trade. אנו אף חושבים כי לאור העובדה כי האינפלציה לא מהווה אילוץ כרגע בשיקולי הריבית, ייטב אם בבנק יפחיתו את הריבית ולא יתערבו בשוק המט"ח. אולם, את זאת יש לבצע תוך בחינה מדוקדקת של ההתפתחויות בשוק המשכנתאות". כך כותב רון אייכל, כלכלן ואסטרטג ראשי בבית ההשקעות מיטב, בסקירתו השבועית.

לפיכך, על רקע נתוני סחר החוץ הבעייתיים, אייכל מעריך כי בנק ישראל יפחית את הריבית לחודש מארס (הסתברות של 40%), בהנחה שלא יהיה ייסוף נוסף, או לחודש אפריל (60%) ב-0.25%, לכדי 1.5%.

בנוגע לשוק אגרות החוב מציינים במיטב כי זהו כבר השבוע השלישי הרצוף שבו האיגרות השקליות רושמות תשואת אחזקה עודפת, על פני האיגרות הצמודות. "להערכתנו, מגמה זו עדיין לא הגיעה לכלל מיצוי".

המגמה השלילית באיגרות החוב של ממשלת בארה"ב, הנובעת מההתפתחויות הכלכליות החיוביות ומרצון המשקיעים לצאת מנכסים בטוחים, אחראית במידה רבה למגמה השלילית שלה אנו עדים בחלקים הארוכים, בקרב איגרות החוב הממשלתיות. לפיכך, במיטב ממשיכים להעדיף מח"מ בינוני, כאשר ישנה מבחינתנו נטייה להאריך במח"מ השקלי, על רקע ירידות השערים ולקצר במח"מ הצמוד. על רקע ציפיות האינפלציה, ישנה עדיפות לאפיק השקלי על פני הצמוד, על פני כל המח"מים, אך במיוחד בחלקים הארוכים.