שוק המט"ח: הדולר היציג נחלש לרמה של 3.678 שקלים

האירו לעומת זאת התחזק ב-0.07% לרמה של 4.91 שקלים לאירו ■ בעולם האירו מתחזק קלות מול הדולר ■ אין היום מסחר בוול סטריט

המסחר בזירת המט"ח מתנהל היום (ב') במגמה מעורבת עם היחלשות של הדולר מול השקל, לעומת התחזקות של האירו. הדולרהיציג נחלש בשיעור של 0.17% ושערו היציג נקבע על 3.678 שקלים לדולר. האירו לעומת זאת התחזק ב-0.07% לרמה של 4.91 שקלים לאירו. בגזרת האירו/דולר, עבר האירו להתחזקות קלה נסחר סביב 1.336 דולרים לאירו.

"השקל צפוי להמשיך ולנוע בתחום שערים צר, שכן פיחות השקל על מעל לרמת 3.7 שקלים, צפוי לפגוש היצעי מט"ח מצד יצואנים. כך שפוטנציאל הפיחות נותר מוגבל. מנגד, ייסוף השקל אל עבר רמת 3.65 שקלים לדולר, צפוי להחזיר את בנק ישראל לזירת המט"ח", אומר יוסי פריימן, מנכ"ל חברת פריקו. "להערכתנו, בשלב הראשון צפוי בנק ישראל לנקוט במדיניות שעד כה הוכחה כמוצלחת של נשיא הבנק המרכזי האירופי, מריו דראגי, ולצאת בהכרזות בדבר כוונתו להתערב במסחר כצעד מקדים ומתריע לביצוע פעולות בפועל".

אתמול פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה את נתוני הצמיחה של ישראל לרבעון הרביעי של 2012 מהם עולה כי ההאטה במשק צפויה לגלוש גם לשנת 2013. מהנתונים עולה כי התמ"ג הישראלי עלה במחצית השנייה של 2012 ב-2.8% לעומת עלייה של 2.9% במחצית הראשונה ו-3.3% במחצית השנייה של 2011.

בעולם עדיין מתעסקים במה שמכונה "מלחמת המטבעות" והיום אמר יו"ר קרן המטבע הבינלאומית כריסטין לגארד כי לא מתנהלת מלחמה שכזו. את הדברים אמרה לגארד במהלך שהותה בכינוס של שרי האוצר של ה-G20 שמתקיים במוסקבה, בירת רוסיה.

"היו הרבה דיבורים על מלחמות מטבע אך אנחנו לא רואים דבר כזה שנקרא מלחמת מטבעות. שמענו על לוחמי מטבע אך לא על מלחמת מטבעות", אמרה לגארד. "לא ראינו התנצחויות, אלא דיונים, דיאלוג ודיבורים. ואין ספק שמפגש ה-G20 הזה היה יעיל ופרודקטיבי".

[לאתר המט"ח]