זו אסטרטגיית המסחר הסודית מ-1930 שמסתירים מכם

ריצ'ארד ווייקוף, המשקיע האגדי שכתב מנפיסט בשנות ה-30 ויצר סביבו כת של מעריצים בוול סטריט, מפזר בספרו (שפורסם לפני כמעט מאה שנה) שלל טיפים למשקיעים

מהן הדרכים להשקיע בהצלחה בבורסה? ריצ'ארד ווייקוף, המשקיע האגדי שכתב מנפיסט בשנות ה-30 - הצליח ליצור סביבו כת של מעריצים בוול סטריט, תוך שהוא מפזר שלל עצות להשקעה חכמה ומוצלחת בבורסה.

ספרו של וויקוף, "השיטה של ריצ'ארד ווייקוף למסחר והשקעות במניות - קורס הדרכה במדע והטכניקה של שוק המניות" (בתרגום חופשי) - אשר פורסם ב-1931 - אינו זמין עוד בחנויות הספרים, אולם גם כיום בשנת 2013, מנהלי קרנות גידור רבים נשבעים כי הם עדיין פועלים לפי חלק מהעצות שוויקוף חילק שם.

הנה כמה טיפים מפי ווייקוף, אשר פורסמו ב"ביזנס אינסיידר":

אל תקנו יותר מדי מניות בבת אחת - לוקח זמן למשקיע להשיג יתרון בפוזיציה מסוימת. משקיע הפועל באופן פרטי יתקשה לקנות ביום אחד 25 או 100 אלף מניות, מבלי להעלות את מחירן יתר על המידה.

■ השקיעו בזמן שהשוק "חלש" - בזמנים כאלה, כולם "בורחים" ממניות, וזה הזמן להיכנס למניות שמתומחרות בחסר.

■ קנו בזמן השמועות, מיכרו בזמן החדשות - האם שמתם לב שמרבית המניות נמכרות במחירי שיא בזמן הודעה משמעותית (על דיבידנד, תוצאות כספיות או מכירה של החברה)? כל המהלכים הללו נועדו לייצר כסף למשקיעים "מבפנים" - אשר רכשו את המניות לאורך הדרך, בגין שמועות.

חפשו מקצוענים ולימדו מהם - היצמדו למספר משקיעים מקצוענים, שבו איתם ולימדו מהם כל מה שאתם יכולים. ההצלחה שלהם, תיהפך בעתיד הלא רחוק להצלחה שלכם.