סופית: השופטים יעזרו בטכנולוגיה במשחקי מונדיאל 2014

פיפ"א אישרה רשמית את המהלך, וטכנולוגיית קו השער תיכנס לשימוש כבר במהלך גביע הקונפדרציות שיתקיים בקיץ הקרוב בברזיל

יום היסטורי לכדורגל העולמי: ארגון הכדורגל העולמי, פיפ"א, הודיע היום (ג') באופן רשמי וסופי כי במהלך משחקי מונדיאל 2014, שיתקיימו בברזיל בעוד שנה וחצי, יוכלו השופטים להשתמש לראשונה בטכנולוגיית קו השער, שתסייע להם לקבוע האם כדורים חצו את קו השער.

עוד לפני כן, הטכנולוגיה תיכנס לשימוש רשמי בגביע הקונפדרציות, טורניר ההכנה למונדיאל, שיתקיים בקיץ הקרוב בברזיל בהשתתפות שמונה נבחרות.

פיפ"א החליטה להכניס באופן סופי את השימוש בטכנולוגיה לאחר שבחנה אותה בגביע העולם לקבוצות, שנערך השנה ביפן.

כעת, כל שנותר לפיפ"א הוא להכריע באיזה מערכת ישתמשו על מנת לקבוע האם כדורים עוברים את הקו. המערכת הראשונה היא "עין הנץ", המוכרת לחובבי הספורט מסבב הטניס העולמי, בו היא מיושמת כבר שנים רבות בהצלחה. את הזכויות על הטכנולוגיה, בה משתמשים גם במשחקי קריקט, רכשה במהלך השנה שעברה ענקית האלקטרוניקה סוני. היא נעזרת בצילומים של שש-שמונה מצלמות ייעודיות על מנת לקבוע את הפסיקות שלה.

המערכת השנייה נקראת ‏‏GoalRef‏, שפותחה על-ידי מכון המחקר המדעי הגרמני פראונהופר (‏Fraunhofer‏). מערכת זאת משתמשת בשדות מגנטיים לצורך בדיקת כשרות השערים שנכבשים.

עלויות השימוש של פיפ"א בשתי המערכות במהלך טורניר גביע העולם לקבוצות הסתכמו בכמיליון דולר. ההכרעה לגבי זהות המערכת המנצחת תילקח באפריל הקרוב.