נעילה מעורבת בבורסות אירופה; "אנו חיוביים על מניות"

המדדים באסיה מתקדמים לשיא של 18 חודשים ■ בוול סטריט נרשמות ירידות שערים לאחר נתוני מאקרו מאכזבים

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ד') במגמה מעורבת, על רקע צפי לפרסום נתוני מאקרו ביבשת. בוול סטריט מתנהל המסחר במגמה שלילית.

הנציבות הכלכלית האירופאית צפויה לעדכן היום כי מדד אמון הצרכנים עלה בפברואר לאומדן של מינוס 23.2 נקודות, לעומת אומדת של מינוס 23.9 נקודות בחודש ינואר - כך לפי הערכות סקר הכלכלנים של "בלומברג". זאת, לאחר פרסום מדד אמון הצרכנים בגרמניה אתמול, שעלה לשיא של 3 שנים.

עוד ממשלת גרמניה צפויה לצאת היום בהנפקת אג"ח, בהיקף של 5 מיליארד אירו (6.71 מיליארד דולר), אשר מועד פרעונן הינו בעוד 10 שנים.

"אין שום דבר שלילי כרגע", אמר דונאלד וויליאמס, מנהל השקעות ב-typus Asset Management. "הנתונים באירופה, גם אם הם מעט פסימיים, עדיין מיוצבים מספיק ומראים אף סימני שיפור".

חברת וודאפון במוקד לאחר שזכתה במכרזי תדרים לרשת סלולר דור רביעי בבריטניה. החברה תשלם כ-790.8 מיליון ליט"ש עבור התדרים המדוברים, כך דיווח הרגולטור הבריטי היום.

הבנק Credit Agricole , השלישי בגודלו בצרפת, דיווח על תוצאותיו הכספיות לרבעון הרביעי - תוך שהוא רושם הפסדים של 5.3 מיליארד דולר, על רקע מחיקות עתק לאור חשיפותיו לנכסים בעייתיים באירופה והדרישות להגדלת הלימות ההון מצד הרגולטורים באירופה.

עליות שערים באסיה

המסחר בבורסות אסיה מתנהל בעליות שערים מזה 3 ימים ברציפות, בעוד המדדים ביבשת מתקדמים לשיא של 18 חודשים - לאור הסימנים המתמשכים כי כלכלות היבשת מתאוששות.

מדד ה-MSCI אסיה פסיפיק מוסיף לערכו כ-0.8% ומשלים עלייה של 10% מאז תחילת נובמבר 2012, על רקע המשך הראלי במדדים באסיה. אמש ננעלה בורסת טוקיו בשיא שלא נראה מאז אוגוסט 2011, בעוד הניקיי היפני ממשיך גם הוא לדהור קדימה על רקע ההקלה הכמותית הצפויה ביפן.

"באופן כללי, התמונה הגדולה הרבה יותר טובה מזו של שנה שעברה", מסבירה גרייס טם, מנהלת השקעות ב-JP מורגן. "בטווח הבינוני, אנו די חיוביים על המניות באסיה, לאור המדיניות המוניטארית המקלה מסביב לעולם".

ובמעבר חד לארה"ב, שם ננעלו המדדים בעליות שערים אמש. כלכלנים ואנליסטים רבים תוהים מתי ואם בכלל המשקיעים יתחילו להגיב למה שמכונה "המצוק הפיסקאלי 2", ויש כאלה שאף הגדירו אותו כ"איום הגדול ביותר על השווקים". הפעם מדובר בשורת קיצוצים בהיקף של כ-110 מיליארד דולר, שתיכנס לתוקף באופן אוטומטי ב-1 למארס. לפי הערכות, אם הקיצוצים אכן יכנסו לתוקף, הם יגרעו כ-1% משיעור הצמיחה.

קאנון , יצרנית המצלמות הגדולה ביותר ביפן, עולה בכ-2.1% לאור שדירוג האשראי של החברה הועלה על ידי מחלקת המחקר של קרדיט סוויס.

Woodside Petroleum , יצרנית הגז והנפט השנייה בגודלה באוסטרליה, עולה ב-2.8% על רקע דיווח תוצאות כספיות מעודדות.

חברת הכרייה הגדולה בעולם, BHP Billiton , יורדת בכ-1.1% לאחר שדיווחה על צניחה של 58% בהכנסותיה במחצית השנייה של השנה הפיסקאלית של החברה.

[לטבלת ישראליות בעולם][לבורסות בעולם]