נעילה חיובית בוול סטריט; "ההקלה הכמותית תסתיים"

אובמה מזהיר את הקונגרס מפני הקיצוצים: "המצוק הפיסקלי 2" עלול להביא לזינוק באבטלה ■ מניית גוגל עלתה לשיא כל הזמנים - מעל 800 דולר ■ מניית אופיס דיפו זינקה לאור דיווחים על מיזוג עם חברת אופיס מקס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') בעליות שערים, כאשר המשקיעים ממשיכים לתת את אמונם במניות על אף "המצוק הפיסקלי 2" שעומד בפתח ומאיים לגרום לגל מימושים בשוק המניות, שטיפס לשיאים חדשים בשבועות האחרונים.

בעולם, נמשכת סוגיית "מלחמת המטבעות" על רקע צניחת הין בכ-15% מול הדולר בחודשים האחרונים. אתמול גם נחלש האירו מול הדולר על רקע נאומו של יו"ר ה-ECB מריו דרגי, שאמר כי בכוונתו להשתמש במטבע האירו ככלי להמרצת הכלכלה, זאת לאחר שמספר מחוקקים באירופה אמרו בשבוע שעבר כי המטבע המקומי חזק מדי. "בכל הנוגע לשער החליפין, אני רוצה להבהיר שהוא אינו יעד מדיניות אלא כלי חשוב לצמיחה וליציבות המחירים", אמר.

"כל מידע אשר יצביע כי כלכלות ארה"ב ואירופה משתפרות, יעודד את השווקים", אמר ג'ים רייד, אסטרטג השקעות בדויטשה בנק בלונדון. עוד בארה"ב, המשקיעים ממתינים לפרסום פרוטוקולי הריבית לחודש ינואר, אשר ייחשפו מחר. הפרוטוקולים יחשפו מה היו הגורמים שהובילו להחלטת הריבית האחרונה ולצעדים המוניטאריים עליהם החליט הבנק המרכזי של ארה"ב - אשר ממשיך לרכוש אג"ח בהיקף של 85 מיליארד דולר מדי חודש.

ג'ו לאבורניה, אנליסט דויטשה בנק, מאמין כי בחודש יוני הקרוב ה'פד' יירגע עם תוכנית הרכישות שלו. "בהתבסס על תחזיות התמ"ג, האבטלה והאינפלציה שלנו, אנו מאמינים כי קובעי המדיניות יכריזו בסופו של דבר על כוונתם להאט את קצב ה-QE עד יוני, ויעצרו לגמרי את ה-QE עד סוף דצמבר".

מעבר לכך, כלכלנים ואנליסטים רבים תוהים מתי ואם בכלל המשקיעים יתחילו להגיב למה שמכונה "המצוק הפיסקלי 2", ויש כאלה שאף הגדירו אותו כ"איום הגדול ביותר על השווקים". הפעם מדובר בשורת קיצוצים בהיקף של כ-110 מיליארד דולר, שתיכנס לתוקף באופן אוטומטי ב-1 למארס. לפי הערכות, אם הקיצוצים אכן יכנסו לתוקף, הם יגרעו כ-1% משיעור הצמיחה.

"הסיקווסטר לא יעזור לכלכלה, לא ייצר משרות, ויקשה על הרבה מאוד אנשים. אם הקונגרס יאפשר את גישת סכין הקצבים הזו, זה יפגע במוכנות הצבאית ויצמק שירותים חיוניים", כך אמר הערב נשיא ארה"ב ברק אובמה, שממשיך ללחוץ על הקונגרס הנשלט בידי המפלגה הרפובליקנית להימנע ממשבר.

בהמשך לראלי עד כה השנה במניות בארה"ב, כעת מתברר היקף הזרימה של הון מתעודות סל למניות. על פי מידע של חברת ConvergEx, מתוך 37.5 מיליארד דולר שנכנסו לתעודות הסל בשבוע שעבר, 92% הלכו למניות. מדובר בנתון גבוה בהרבה מהממוצע, שעומד על 65%-70%. מתוך הסכום הזה, הרוב הלך למניות בארה"ב - 14.6 מיליארד דולר, או 42%, בעוד שרק 2.8 מיליארד דולר הלך למניות יפניות.

אז מדוע השווקים בכל זאת מתעלמים מהאיום הקרב ובא?

גוגל בשיא כל הזמנים

גוגל מתכננת להקים רשת חנויות משלה, בדומה לרשתות שהקימו אפל ומיקרוסופט בעבר - כך עולה מדיווחים שונים ברשת. בתוך כך עלה היום מחיר מנייתה מעל ל-800 דולר, שיא כל הזמנים.

משפטה של אפל בסוגיית הר המזומנים שהיא מחזיקה, ולטענת התובעים לא מחזירה למשקיעים, נפתח היום בניו יורק.

פריגו ריכזה עניין לאחר שהודיעה כי היא הגישה תביעת פטנט ל-FDA עבור גרסה גנרית לג'ל טסטוסטרון.

אופיס דיפו זינקה על רקע דיווח כי החברה נמצאת במו"מ למיזוג עם חברת הקמעונאות אופיס מקס .

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]