דרגי לוחץ מטה את האירו וטוען: "ההאטה הכלכלית נמשכת"

יו"ר הבנק המרכזי האירופי (ECB) נאם בפני הפרלמנט האירופי ואמר: "האינדיקטורים הכלכליים האחרונים מאותתים על חולשה נוספת בתחילת 2013" ■ להערכתו, האינפלציה תרד מתחת ל-2% בטווח הקרוב

האירו צונח מול הדולר לאחר שיו"ר הבנק המרכזי האירופי (ECB) מריו דרגי אמר בנאום שנשא בפרלמנט האירופי כי הנתונים הכלכליים מאותתים על כך שההאטה בגוש האירו נמשכת.

"האינדיקטורים הכלכליים האחרונים מאותתים על חולשה נוספת בתחילת 2013, כאשר הביקושים המקומיים עדיין בירידה", דברי דרגי. "זאת, בשל חולשה בסנטימנט העסקי והצרכני וכן בשל הצורך לבצע התאומות במאזנים בסקטור הציבורי והפרטי". בהמשך, יו"ר הבנק המרכזי האירופי טען כי גם הביקושים החיצוניים לסחורות ומוצרים מגוש האירו נמצאים במגמת ירידה.

בעקבות הדברים האירו ירד מול הדולר לרמה של 1.334 דולר לאירו, לעומת 1.336, לפני העדות של דרגי. עם זאת, השווקים באירופה נסחרים ביציבות עם נטייה לירידות שערים.

דרגי נשמע יוני גם לגבי רמת האינפלציה ואמר כי "האינפלציה השנתית בגוש האירו ממשיכה להתמתן והיא ירדה מרמה של 2.5% באוקטובר לרמה של 2.2% בנובמבר ודצמבר ול-2% בינואר.. האינפלציה השנתית צפויה לרדת מתחת לרמה של 2% בטווח הקרוב", דברי דרגי.

עם זאת, באותה נשימה יו"ר ה-ECB הוסיף ואמר כי בכוונתו להשתמש במטבע האירו ככלי להמרצת הכלכלה, זאת לאחר שמספר מחוקקים באירופה אמרו בשבוע שעבר כי המטבע המקומי חזק מדי. "בכל הנוגע לשער החליפין, אני רוצה להבהיר שהוא אינו יעד מדיניות אלא כלי חשוב לצמיחה וליציבות המחירים".