Similar Group: לנטר ולנתח את תנועת הגולשים באינטרנט

חברת הסטארט-אפ הישראלית מאפשרת לדעת מאיפה מגיעים הגולשים לאתרי אינטרנט ועל הדרך קוראת תגר על אתר מדידת האינטרנט הוותיק Alexa

עם השקעות של יוסי ורדי ומשה ליכטמן, לשעבר מנהל מרכז המו"פ של מיקרוסופט בישראל, חברת הסטארט-אפ הישראלית Similar Group החליטה לשנות כיוון ולקרוא תיגר על אחד האתרים הוותיקים באינטרנט - Alexa. אתר Alexa, שהוקם ב-1996 ונרכש על-ידי ענקית הקמעונאות אמזון ב-1999 תמורת מניות בשווי 250 מיליון דולר, נחשב למדד הבלתי רשמי של הרייטינג באינטרנט בעולם. עכשיו Similar Group רוצה להציע אלטרנטיבה.

האתר החדש, Similar Web, פותח בשנתיים האחרונות על-ידי אנשי החברה מתוך מטרה לנטר ולנתח את תנועת הגולשים באינטרנט. האנליזה המסובכת מאחורי הטכנולוגיה של החברה מספקת תשובות די פשוטות בצורה ויזואלית מאוד. כך, ניתן לראות דירוגים מקומיים ועולמיים של האתר לצד נתונים מעמיקים הרבה יותר שמראים מהיכן מגיעים הגולשים ובאיזה שיעור: מדינות, הפניות מאתרים אחרים, מנועי חיפוש, רשתות חברתיות ועוד.

המידע על הטראפיק האינטרנטי מגיע ממיזמים קודמים שפיתחו מנכ"ל החברה ואחד המייסדים אור עופר ושותפו ניר כהן. החברה פיתחה מספר תוספים לדפדפנים שזכו לפופולריות ומאפשרים מעקב אחר תנועת הגולשים. "בזכות עשרות תוספים שפיתחנו ושהורידו עשרות מיליוני גולשים, אנחנו יכולים לנטר את התנועה באינטרנט ולדעת לאן גולשים המשתמשים ומאיפה הם באים", מסביר עופר.

"אנחנו לא בבילון או קונדואיט", מודה עופר בהתייחסות לחברות ישראליות אחרות שמוכרות בזכות סרגלי כלים שמתקינים המשתמשים ושמאפשרים גם הם מעקב אחר הרגלי גלישה. מלבד הפאנל, לחברה הסכמים לקבלת מידע מספקיות אינטרנט ועוד.

לדברי עופר, פאנל הגולשים הרחב הוא זה שמאפשר ל-Similar Group להציע מוצר משופר מול זה של אלקסה הוותיק. "אלקסה מביא את הסטטיסטיקות שלו על סמך פאנל של משתמשים שמורידים את סרגל הכלים שלה", מסביר עופר. "הבעיה היא שמי שמוריד אותו בעיקר הם אנשי שיווק באינטרנט וכך אתה לא מקבל מדגם מייצג של אוכלוסיית גולשים בעולם - לעומת הפתרון שאנחנו מביאים. חוץ מזה, שהפאנל שלנו גדול פי 20 מזה של אלקסה".

החברה מצביעה על אחד הדברים החשובים בניהול סטארט-אפ - הדינמיות. אפשר לרוץ קדימה עם רעיון אבל גם צריך לדעת לפעמים ששינוי כיוון יכול רק לשפר את המצב - מבחינה כלכלית ומבחינת תפיסת המוצר עצמו. עופר וכהן הקימו את החברה כבר ב-2009, אך מאז היא עברה שינויים.

המוצר הראשון היה תוסף לדפדפן, שהציג רשימה של אתרים דומים לאתר שבו גולש המשתמש, לצד כתבות וסרטונים עליו. התוסף עצמו היה הצלחה עם מיליוני הורדות אבל לא הכניס כסף.

בנקודה זו החליטו עופר וכהן לשנות כיוון ולהשיק אתר על בסיס אותה טכנולוגיה בשם SimilarSites. אתר זה פנה לקהל רחב הרבה יותר. באופן זה, פוטנציאל ההכנסות עלה. משם, הדרך לשימוש בהרגלי הגלישה של המשתמשים סיפק את הבסיס שהביא לפיתוח SimilarWeb, שמספק נתונים מעמיקים על אתרי האינטרנט.

- מה המודל הכלכלי?

מספר מודלים: מכירת הטכנולוגיה לחברות פרסום, אבטחה ואחרות; הכנסות מאתרים אחרים בקבוצה כמו Similar Sites ושירות פרימיום שיושק בקרוב ויאפשר מידע מעמיק יותר לבעלי אתרים, כולל מודיעין עסקי על המתחרים

- מה משמעות שם החברה?

החברה החלה כ-SimilarWeb על שם המוצר הראשון והנוכחי, אבל כשהושקו מוצרים נוספים השם הוחלף ל-Similar Group

Similar Group

שנת הקמה: 2009

תחום פעילות: ניטור וניתוח הגלישה לאתרי אינטרנט

מייסדים: אור עופר וניר כהן

היקף גיוס: 3.5 מיליון דולר

משקיעים: יוסי ורדי, משה ליכטמן, נפתלי השקעות (משפחת רקאנטי), קרן הון דוקור מקבוצת ון ליר

כתובת אתר: www.similarweb.com

מספר עובדים: 25