דיסקונט: פטור מריבית אוברדראפט אם לבן משפחה יתרת זכות

המנכ"ל ראובן שפיגל: "שווי הטבה זו עשוי להגיע ל-500 שקל בשנה"

"התלבטנו הרבה זמן לאיזה כיוון לקחת את הבנק. לא רצינו לעבור לתחום הדיגיטלי, כי לא רצינו לאבד את המגע האנושי. עם זאת, הבנו שחייבים לשנות את התכנים לדברים שהלקוח יכול לכמת" - כך אמר היום (ד') ל"גלובס" ראובן שפיגל, מנכ"ל בנק דיסקונט , שהשיק את התוכנית "דיסקונט משפחה".

לפי התוכנית, לקוחות קיימים וחדשים שיצהירו שיש ביניהם קשר משפחתי, יוכלו ליהנות מהטבות בזכות קשר זה, במבנה דומה לתוכניות של קבוצות רכישה מסוגים שונים.

בדיסקונט מתכוונים להשיק במשך זמן שורה של הטבות. היום הודיע הבנק על כמה מהן: ההטבה המרכזית היא קיזוז ריבית אוברדראפט בין חשבונות בני המשפחה בסכום של 5,000 שקל לכל היותר. לדוגמה, אם בחשבון ההורים ישנה יתרת זכות של 10,000 שקל, ולכל אחד משני ילדיהם אוברדראפט של 5,000 שקל, אז הילדים לא ישלמו ריבית על כך. על כל סכום חריגה גבוה מ-5,000 שקל, תשולם כרגיל ריבית החריגה. "שווי הטבה זו עשוי להגיע ל-500 שקל בשנה", אומר שפיגל.

אחת הסוגיות המרכזיות שתוכנית זו מעלה היא שאלת הפרטיות: האם בני המשפחה ירגישו בנוח שקרוביהם יידעו מה מצבם בחשבון הבנק. בדיסקונט מדגישים כי השמירה על הפרטיות תישמר - בעל המשפחה שיש לו יתרה חיובית כלל לא יידע על המינוס של בן המשפחה האחר; ההטבה תיעשה אוטומטית לפי חישוב יומי של יתרות הזכות והחובה בקרב בני המשפחה.

התוכנית כוללת הטבות נוספות, כגון פטור מעמלות בהעברת כספים בחשבונות המשפחה, והטבות בריבית על פיקדונות ככל שישנם יותר פיקדונות בקרב בני המשפחה.

"להסיר הציניות"

שפיגל הדגיש כי בבנק לא נקבעו יעדים לתוכנית, ובשלב הראשון המטרה היא בעיקר להתמקד ביישום התוכנית ללקוחות קיימים, כשגיוס לקוחות חדשים הוא מטרה משנית. כלומר בשלב הראשון המטרה היא לחזק את הקשר עם לקוחות קיימים ולראות ירידה בנטישת לקוחות.

"להערכתי, התכנית יכולה להיות רלוונטית ליותר מ-80% מהלקוחות, ואנו מקווים לראות בטווח הארוך עשרות אלפי לקוחות משפחה", אמר שפיגל.

"אין בתוכנית גימיקים חלולים מתוכן, אלא הצעת ערך אמיתית", אמרה טלי קידר, מנהלת אגף השיווק והפרסום של הבנק.

"אנו רוצים ליצור דיאלוג אמיתי עם הלקוח, ולהסיר את הציניות שמלווה את הדרך שבה תופסים לקוחות את הבנק", הוסיף שפיגל.