מועצת הכבלים מתנגדת לשידור גמר "אייל גולן" בערוץ 2

במועצה טוענים כי הדבר יביא לפגיעה בלוח השידורים של ערוץ 24 ■ גל אוחובסקי בפייסבוק: "ואם זו הייתה התוכנית 'אריק איינשטיין קורא לך', הייתה בעיה עם זה?"

מועצת הכבלים והלוויין מצטרפת לרשות השנייה ומתנגדת לכוונת קשת לשדר את גמר התוכנית "אייל גולן קורא לך" בערוץ 2.

יש לציין כי מועצת הכבלים והלוויין והרשות השנייה קיבלו את החלטותיהן מסיבות מנוגדות לחלוטין. הרשות השנייה טוענת כי שידור הגמר בערוץ 2 יקדם את ערוץ 24, ואילו מועצת הכבלים טוענת כי שידור הגמר בערוץ 2 יפגע בערוץ 24.

במכתב ששלח יו"ר מועצת הכבלים, נתי שוברט, להנהלת ערוץ 24, שם משודרת בדרך-כלל התוכנית, הוא כותב כי הבקשה של קשת מהרשות השנייה "מעלה תמיהות ואינה מתיישבת עם הוראות הרישיון ותכליתו".

החלטה סופית אמורה להתקבל בוועדת הטלוויזיה של הרשות השנייה בראשותו של יעקב שחם.

על-פי שוברט "התוכנית שודרה לאורך כל העונה בערוץ המוזיקה 24. לפיכך, שידור תוכנית הגמר מחוץ לשידורי ערוץ המוזיקה תביא לפגיעה בלוח השידורים של הערוץ, באטרקטיביות הערוץ, בתכלית קיומו בנושא קידום המוזיקה הישראלית והים-תיכונית כבסיס להצלחת הערוץ ואף בהרגלי הצפייה של צופי הערוץ".

שוברט טוען כי השידור בערוץ 2 עשוי לפגוע בהכנסות ערוץ 24 משיווק זמן פרסום, "קל וחומר שעה שמדובר בתוכנית הדגל".

מניעים עדתיים?

היום (ד') רמזו חברים בצוות השופטים של התוכנית "אייל גולן קורא לך" כי ההחלטה של הרשות השנייה למנוע את השידור בערוץ 2 נובעת ממניעים עדתיים.

גל אוחובסקי, המשצש כשופט בתוכנית, כתב סטטוס בעמוד הפייסבוק: "אני לא רוצה להישמע פופוליסט, אבל עם יד על הלב, אם זו הייתה התוכנית 'אריק איינשטיין קורא לך', האם למישהו ברשות השנייה הייתה בעיה עם זה שהגמר ישודר בערוץ 2?".

דברים דומים צוטטו מהשופטים עדי ליאון ויוסי גיספן הבוקר ב"ישראל היום".

מקשת נמסר אתמול בנושא כי "מדובר בהזדמנות יוצאת דופן להביא את הזמר הים-תיכוני אל קדמת הבמה המרכזית. תמוה איך הרשות השנייה, שחרתה על דגלה את ערכי הפריפריה והרב-תרבותיות, מחליטה למנוע את השידור באופן טכני וללא כל שיקול ערכי".

מערוץ 24 טרם התקבלה תגובה.