צפו: סוני חשפה השלט והיכולות החברתיות של הפלייסטיישן 4

הציגה רק חלק מיכולות המכשיר, כאשר את המוצר האמיתי היא ככל הנראה תחשוף בחודש יוני בתערוכת המשחקים E3 שתתקיים בלוס אנג'לס ■ בקר המשחק - "Dual Shock 4" - כולל משטח מגע, שקע אוזניות, כפתור שיתוף ותאורה אחורית

גיימרים רבים הלכו אתמול (ד') בלילה לישון מאוחר מאוד, בציפייה לראות את קונסולת המשחקים החדשה של סוני - פלייסטיישן 4. סוני לא סיפקה את הסחורה והציגה רק חלק מיכולות המכשיר, כאשר את המוצר האמיתי היא ככל הנראה תחשוף בחודש יוני בתערוכת המשחקים E3 שתתקיים בלוס אנג'לס.

הקונסולה הנוכחית של סוני - פלייסטיישן 3 הושקה לפני כ-7 שנים, זמן ארוך מאוד בעולם הטכנולוגיה. הציפייה הייתה שסוני תביא מהפכה לשוק הזה עם טכנולוגיה שתשנה את עולם המשחקים, אולם לפי ההכרזות הנוכחיות, מדובר בעיקר בשדרוגים חשובים בתחום התוכנה והחומרה של הקונסולה הנוכחית, בין אם מדובר בשיפורים גראפיים מרשימים או מעבד חזק יותר.

החידוש העיקרי שסוני הציגה הוא בקר המשחק של הפלייסטיישן 4 - "Dual Shock 4". מדובר בשלט בעיצוב דומה מאוד לזה הקיים בקונסולות של החברה היפנית משני הדורות האחרונים. הבקר האלחוטי כולל משטח מגע, שקע אוזניות, כפתור שיתוף ותאורה אחורית. הפלייסטיישן גם יגיע עם מצלמה שתתחבר לטלוויזיה ותזהה את תנועות השלט.

סוני שיפרה את היכולות החברתיות של הקונסולה החדשה, ניתן יהיה לשתף חברים במשחק ולאפשר להם להשתלט עליו ולעבור שלב קשה.

עוד יישום בפלייסטיישן 4 הוא ה-Remote Play שישולב בצורה מובנית בתוך הקונסולה. מדובר ביכולת שכבר קיימת בפלייסטיישן 3 ומאפשרת להזרים משחקים לקונסולה הניידת של החברה - ויטה. הקונסולה החדשה לא תתמוך במשחקים של הפלייסטיישן 3, אבל לפחות בשנה הראשונה, המשחקים יגיעו גם לדור החדש וגם לדור הקודם.

מלבד זה, הפלייסטיישן 4 תוכל להיכנס למצב שינה ולא להיסגר לגמרי כאשר המשתמש מסיים לשחק בה. הדבר יאפשר הפעלה מהירה יותר, כאשר מעוניינים להתחיל לשחק.

מחיר ומועד השקה של הפלייסטיישן 4 לא פורסם, אולם היא צפויה להגיע בתקופת חג המולד הקרוב.