בימ"ש בניו-יורק חסם הצבעה של אפל להנפקת מניות נוספות

אפל תכננה לקיים הצבעה על הנפקת מניות מועדפות במהלך אסיפת מחזיקי המניות שתתקיים ב-27 בפברואר ■ אך בית המשפט קיבל את בקשת התובע שדורש מאפל להחזיר יותר כספים למשקיעים

האם אפל עומדת לשלם למחזיקי המניות שלה חלק קטן מהסכום שהצטבר בקופתה? הפסיקה של בית משפט בניו-יורק אתמול עשוי לתת רוח גבית למהלך. שופט בית המשפט במנהטן ריצ'רד סוליבן פסק נגד חברת אפל בתביעה שהגיש נגדה דייוויד איינהורן מחברת גרין לייט קפיטל, כך מדווחת סוכנות "בלומברג".

איינהורן פנה לבית המשפט בניו-יורק בדרישה למנוע מאפל לקיים הצבעה על הנפקת מניות מועדפות חדשות במהלך אסיפת מחזיקי המניות שתתקיים ב-27 בפברואר. איינהורן ניצל את התביעה שהגיש נגד החברה על מנת למשוך איתו תומכים נוספים לדרישה שלו מחברת אפל להחזיר למחזיקי המניות שלה כספים מקופת המזומנים ההולכת וגודלת כל הזמן של החברה ויש בה היום 137.1 מיליארד דולר.

"זה מצער שאתה חייב לפנות לערכאות משפטיות על מנת להשיג את מבוקשך, אבל אני שמח מכך שיש בפסיקה מסר אמיתי להנהלת החברה שיש צורך לבחון אסטרטגיות חלופיות", אמר קית' גודרד, נשיא חברת Capital Advisors, שמחזיק במניות אפל ותומך בדרישה של איינהורן.

בעקובות פסיקת בית המשפט הודיעה אפל כי ההצבעה על הנפקת המניות החדשות לא תתקיים במהלך האסיפה. צריך לציין שאפל סופגת ביקורת רבה על התעקשותה שלא להחזיר כספים למשקיעים שלה. בשנה החולפת ניסתה החברה להדוף במעט את הביקורת בכך שהודיעה על חלוקת דיבדנדנים, אך יש עדיין משקיעים שדורשים מהחברה לעשות יותר.