"מלוות האח"מים" בנמל אשדוד שתקבל 20 א' ש' בחודש

מירב שמולי היא אשת המסתורין שגדעון סיטרמן ביקש לייצר עבורה תפקיד חדש ■ שמולי, ללא השכלה אקדמית, מקורבת לעו"ד דוד ביטן, פעיל במפלגת הליכוד המקורב לסיטרמן ■ שמולי: "לא יודעת איך קורות-החיים שלי הגיעו לנמל"

תכירו את מירב שמולי. זו האישה המסתורית שעליה דובר במסמך ההאשמות שהגיש מנכ"ל נמל אשדוד, שוקי סגיס, נגד יו"ר הנמל, גדעון סיטרמן. זו האישה שעל-פי הנטען במסמך, סיטרמן ביקש לקלוט בנמל בשכר של 20 אלף שקל ברוטו בחודש בצד רכב צמוד.

"גלובס" חושף היום (א') כי סיטרמן, שהתעקש לפי הנטען נגדו על-ידי סגיס לקלוט את שמולי עד כדי כך שהגיע בעניין לביתו של יו"ר הוועד, אלון חסן, ביקש לייצר לגברת שמולי תפקיד מיוחד: "מלוות אח"מים" בביקורי נכבדים בנמל. סיטרמן, ביקש לכאורה לייצר את התפקיד הזה אף שמערך התקשורת וההסברה בנמל מונה כ-18 עובדים, מתוכם כ-8 במרכז המבקרים. ואף שסמנכ"ל התקשורת והדוברות, יגאל בן זקרי, שמשתכר מעל 40 אלף שקל בחודש, נוהג ללוות בעצמו לא מעט אחמ"ים והוא עושה זאת במקצועיות רבה. לא רק שסיטרמן ביקש לייצר תפקיד חדש, הוא ביקש לקלוט את שמולי לתפקיד מבלי שנערך מכרז בעניין כמקובל ומבלי שרואיינו לתפקיד מועמדים אחרים.

שמולי (41), היא תושבת ראשון-לציון, מקורבתו בסניף הליכוד המקומי של סגן ראש עיריית ראשון-לציון, עו"ד דוד ביטן. האחרון נבחר לשמש כנציג הליכוד במחוז השפלה בבחירות לכנסת, אולם לא נכנס בסוף לבית המחוקקים בשל האיחוד עם ישראל ביתנו. סיטרמן מקורב לביטן, ובפריימריז לליכוד בשנת 2005 אף תרם לו סכום בסך 3,600 שקל. סיטרמן אמנם לא תרם לביטן בפריימריז האחרונים (אולי מתוקף תפקידו הציבורי - ש.נ), אולם מספר מקורות טוענים כי הוא דאג להביע את תמיכתו בו בפני מספר פעילי ליכוד באזור אשדוד.

שמולי מעידה בשיחה עמה שהיא חברת ליכוד מזה 20 שנה. אף שהשכלתה תיכונית בלבד, היא שימשה כראש ענף פניות הציבור בלשכת ראש הממשלה, במהלך הקדנציה הראשונה של בנימין נתניהו. בשנים 2004-2006 היא שימשה יועצת לשר התחבורה מאיר שטרית, אז עדיין איש ליכוד. שמולי מבהירה כי היא עזבה את התפקיד לפני שגדעון סיטרמן מונה למנכ"ל משרד התחבורה, במהלך 2006. מאז ועד שנת 2009 שימשה כמנהלת מוקד שירות לקוחות בחברת הדיור הממשלתית "עמידר". בשנים האחרונות, כך לפי שמולי, היא עוסקת כעצמאית בתחום הייזום, הנדל"ן והתיווך.

מי שייכנס לעמוד הפייסבוק של שמולי ימצא את תמונת הפרופיל שלה על רקע כרזה גדולה של הליכוד ביתנו, כאשר בצד תמונתו של רה"מ בנימין נתניהו מופיע הסלוגן "הכוח להנהיג". בין חבריה של שמולי ברשת החברתית אפשר למצוא את אנשי הליכוד סילבן שלום, משה כחלון, יחיאל חזן, משה פייגלין, ציון פיניאן, קרן ברק וראש המטה של שר האוצר יובל שטייניץ, דוד שרן.

לדברי שמולי, היא עצמה לא ביקשה להתמודד על תפקיד בנמל אשדוד. אפילו קורות החיים שלה, שמתויקים באגפי התקשורת וכוח האדם, לא נשלחו לטענתה על ידה. כלומר, אם להאמין לגרסתה, מירב שמולי עמדה להתמנות ל"מלוות אח"מים" בנמל אשדוד מבלי שהייתה צריכה להתאמץ לשם כך.

סיטרמן / מתוך הפייסבוק
 סיטרמן / מתוך הפייסבוק

לא רואיינו אנשים לתפקיד

ככל הידוע, אין מסמך כתוב שבו היו"ר סיטרמן מבקש למנות אותה לתפקיד, אולם ל"גלובס" הגיע מכתב ששלח סמנכ"ל התקשורת, יגאל בן זיקרי, אל סמנכ"ל משאבי אנוש, עובדיה כהן, ב-24.1012, ובו הוא מצרף את קורות החיים של שמולי ומבקש לייצר תפקיד חדש ולקלוט אליו אותה. הוא מבקש לשלם לה 9,300 שקל בחודש בצד תשלום נסיעות.

כזכור, לפי טענתו של המנכ"ל סגיס שפורסמה בעבר ב"גלובס", סיטרמן ביקש לשלם לשמולי 20 אלף שקל בחודש. אחרי שסגיס הביע התנגדות, כך על פי עדותו, הסכים סיטרמן לשכר נמוך יותר עבורה ואף ניסה לשכנע בעניין את יו"ר הוועד, אלון חסן. מכתבו של בן זקרי נראה מוזר למדי, במיוחד לאור העדויות שהגיעו לידי גלובס ממקורות מהימנים, על כך שכלל לא רואיינו אנשים לתפקיד וכי שמולי לא באמת "נמצאה מתאימה" על ידי בן זקרי. מקור בנמל טען בעניין בשיחה עם "גלובס" כי "המכתב של בן זיקרי הוא הצגה פורמאלית שמאחוריה עומדת הנחיה של יו"ר הדירקטוריון".

בראיון עיתונאי שהעניק בינואר סיטרמן, יום לאחר החשיפה המקורית ב"גלובס" בדבר קיומו של מסמך סגיס, אמר בעניין פגישתו עם יו"ר הוועד: "הוא אירח אותי יפה, ולקראת סיום הפגישה יידעתי אותו לגבי עניינה של הבחורה... לאחר שהתברר כי היא לא עומדת בקריטריונים, ממילא היא לא נכנסה לבסוף לעבודה. לכן הפכו פה יתוש לפיל". סגיס, לעומת זאת, סיפק גרסה אחרת במסגרת המסמך שהגיש לדירקטוריון: "לאחר מספר ימים פגש היו"ר את סמנכ"ל משאבים ואותי ואמר לנו קצרות: 'לגבי הבחורה, איני צריך מכם טובות. אסתדר לבד ואתם עוד תשמעו אותי'". לפי טענת סגיס, מאותו רגע פתח סיטרמן במסע נקם ששיאו בדרישה להזיז מתפקידה את העוזרת האישית שלו, בטענה כי נישואיה למנהל עבודה בנמל מעמידים אותה בניגוד עניינים.

סיטרמן התחיל?

סיטרמן טוען כי החלטתו בעניין העוזרת האישית של המנכ"ל היא שהביאה למהומת העולם בנמל ואף לכתיבת המסמך על ידי סגיס כצעד נקם, אלא שתכתובות פנימיות שהגיעו לידי "גלובס" מעידות כי את המהומה התעוררה עוד קודם, עם הדרישה לקלוט את גברת שמולי. כך, כבר ב-7 בנובמבר האחרון, כותבת לסיטרמן יו"ר ועד עובדי המינהל, האקדמאים וההנדסאים בנמל, מיכל לוגסי: "נודע לנו כי הנך מעוניין בעובדת לתפקיד מלוות אח"מים. נשמח להקצות עבורך למטרה זו אחת מהעובדות המוכשרות ביותר במינהל ולהכשירה לתפקיד במידת הצורך. לחילופין, אם כבודו יעדיף לשכור עובדת מחברת ל.מ שאינה אקדמאית, שכרה יהיה 4,300 שקל לחודש ככל העובדים במעמדה. לכל שכר שהוא מעבר לאמור לעיל יהיו השלכות רוחב ויגרור דרישה מצד הוועד לפתיחת הסכמי עבודה והשוואת השכר לכל העובדים הנמצאים באותו מעמד". ישיבת הדירקטוריון המיוחדת שכינס סיטרמן בענייני נוהלי העסקת קרובי משפחה ובהם מקרה העוזרת האישית של סגיס, התקיימה רק ב-25 בדצמבר. בשפת הילדים, אולי היה זה סיטרמן שהתחיל?

ביום חמישי האחרון ובעקבות הפרסומים ב"גלובס", הודיע מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, כי הורה לפתוח בבדיקת הפרשה. את יו"ר דירקטוריון הנמל, גדעון סיטרמן, מייצג עו"ד אלי זוהר, ובהנהלת הנמל הבהירו היום כי סיטרמן הוא שמממן אותו באופן אישי. גורמים בנמל מצביעים על אווירה "בלתי אפשרית" בשבועות האחרונים, כאשר הנהלת הנמל מתבקשת להציג חזית אחת כלפי חוץ, בעוד שבפועל מתנהלת מלחמה בין יו"ר הדירקטוריון לבין המנכ"ל וועדי העובדים.

נמל אשדוד 2
 נמל אשדוד 2

נמל אשדוד 1
 נמל אשדוד 1