אירופה ננעלה בעליות; חשש מזכייה של ברלוסקוני בבחירות

דאגה באירופה מעליה מחודשת של ברלוסקוני לראשות ממשלת איטליה, לאור יתרונו בסקרים ■ מדד מנהלי הרכש של HSBC הצביע על אומדן של 50.4 נקודות בפברואר - מתחת לצפי

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ב') בעליות, אך אלו התמתנו לקראת הנעילה לאחר היוודע תוצאות ראשוניות של הקלפיות בבחירות באיטליה, מהן עולה כי סילביו ברלוסקוני מוביל.

עדכונים אחרונים מספירת הקולות בקלפיות באיטליה מצביעים על יתרון של סילביו ברלוסקוני וקואליציית הימין שלו במרוץ לסנאט האיטלקי. מדגמים ראשונים הראו כי מפלגת המרכז-שמאל בראשות פייר לואיג'י ברסאני זכתה בחלק הגדול של הקולות, אולם עדכונים אחרונים מראים כי דווקא ברלוסקוני מוביל בכמה מחוזות חשובים כמו סיציליה, לומברדי וקמפאנייה, מה שמוביל לדאגה והתמתנות של העליות בשווקים. (לסיפור המלא)

השווקים באירופה עלו תחילה בחדות, אולם לאחר שנודע כי דווקא ברלוסקוני מוביל, דאגה החלה לחלחל.

לפי נתוני בלומברג, שווקי אירופה לא מ לא מדביקים את קצב העליות בשאר השווקים בעולם. הקורלציה בין מדד Euro Stoxx 50 למדד MSCI All-Country World (של 45 שוקי המניות הגדולים בעולם - הן בשווקים המתעוררים והן בשווקים המפותחים) ירדה ל-77% בלבד. זו הרמה הנמוכה ביותר מאז קריסת ליהמן ברדרס ב-2008.

מבין המניות הבולטות היום באירופה, BP עולה לאור דיווח בדאו ג'ונס כי מדינות מפרץ מקסיקו בארה"ב דורשות 16 מיליארד דולר כדי ליישב את התביעה בנוגע לדליפת הנפט הגדולה מאסדת Deepwater Horizon, שאירעה ב-2010. מניית TNT Express עולה לאחר שהודיעה כי תמנה את טקס גנינג למנכ"ל החל מ-1 ביוני. בסקטור הפארמה, מניית Reckitt Benckiser יורדת בשיעור החד ביותר מאז חודש מאי לאחר ששתי חברות תרופות קיבלו אישור FDA לשווק בארה"ב גרסה גנרית לתרופה Suboxone.

אסיה מקדמת בברכה את הנגיד היפני

המסחר בבורסות אסיה התנהל היום בעליות שערים, בהובלת מדד הניקיי היפני, על רקע ספקולציות כי הבנק המרכזי במדינה ישיק תמריצים מוניטאריים נוספים לאישוש הכלכלה, לאחר שנודע על מינויו של הרואישו קרודה לנגיד הבנק המרכזי המיועד.

החדשות בדבר מינויו של הרואישו קרודה, נשיא הבנק לפיתוח אסיה, לנגיד הבנק המרכזי המיועד, מעודדות את המשקיעים ומגבירות הציפייה להמשך פעולות מוניטאריות: "הדיווחים על הפעולה של הבנק היפני מעידים על כך שהבנק מוכן לפעול באגרסיביות", אמר קזויוקי טראו, מנהל השקעות ב-Allianz Global Investors JapanCo. "זה חיובי למניות ביפן, אולם צריך לקחת בחשבון כי עדיין ישנה אי-וודאות גוברת בשוק, לאור הבחירות באיטליה".

מדד ה-MSCI אסיה פסיפיק, המהווה בנצ'מארק לשווקים במזרח, עלה בכ-0.4%, לאחר שמדד מנהלי הרכש של HSBC הצביע על אומדן של 50.4 נקודות בפברואר - לעומת קריאה סופית של המדד בינואר, ברמה של 52.3 נקודות, וצפי אנליסטים בשוק לאומדן של 52.2 נקודות. אומדן מעל ל-50 נקודות, מעיד על המשך התרחבות הכלכלה.

מניית היצואנית Kawasaki Kisen Kaisha זינקה על רקע היחלשות הין.

Beach Energy עלתה בסידני לאחר שהודיעה על שיתוף פעולה עם Chevron בהליך אקספלורציה של גז טבעי.

חברת האלקטרוניקה היפנית Sharp Corp נפלה ביותר מ-6%, לאחר ששני גורמים המקורבים לחברה, ציינו כי מגעיה עם פוקסקון (Foxconn ) הטווייאנית לטובת השקעה, יסתיימו ב-26 במארס ללא תוצאות.

[לטבלת ישראליות בעולם][לבורסות בעולם]