תוצאות הבחירות הסופיות באיטליה: פלונטר פוליטי

(עדכון) - ברסני קיבל 29.5% מהקולות בבית התחתון, ברלוסקוני עם 29.1% וגרילו עם 25.5%

תסבוכת פוליטית באיטליה: מתוצאות הבחירות עולה כי ברסני קיבל 29.5% מהקולות בבית התחתון, ברלוסקוני עם 29.1% וגרילו עם 25.5%. רה"מ היוצא מריו מונטי, שהוביל את צעדי הצנע בשנים האחרונות, קיבל 10.5% בלבד. הנתונים מעידים על מצב בלתי אפשרי של כמעט שוויון בין סילביו ברלוסקוני, פייר לואיג'י ברסני ובפה גרילו, בשני בתי הפרלמנט - העליון והתחתון.

מוקדם יותר אתמול, מהמדגם הראשוני, היה נראה נצחונו של ברסני ומפלגת המרכז-שמאל בראשותו, מובטח. אולם, ככל שהשעות עברו התגלה כי יתרונו של ברסני על ברלוסקוני קטן, מה שיוצר מציאות בלתי אפשרית ליצירת ממשלה יציבה. בשווקים חוששים מעלייה של ברלוסקוני לראשות הממשלה, או מהליכה לבחירות חוזרות.

המדגמים הראשונים הראו כי מפלגת המרכז-שמאל בראשות פייר לואיג'י ברסני זכתה בחלק הגדול של הקולות, אולם עדכונים שפורסמו לאחר מכן הראו כי דווקא ברלוסקוני הוביל בכמה מחוזות חשובים כמו סיציליה, לומברדי וקמפאנייה. לאחר היוודע התוצאות הראשוניות, הבורסה באיטליה, כמו גם תשואות האג"ח שלה, הגיבה בחיוב, אולם לאחר זמן קצר דאגה החלה לחלחל למשקיעים.

מפלגת המרכז-שמאל בראשות פייר לואיג'י ברסאני, המפלגה הדמוקרטית, מהווה את תקוות השווקים כי איטליה תמשיך את הרפורמות במדינה. מפלגתו של ראש ממשלת איטליה לשעבר, סילביו ברלוסקוני, הבטיחה לבטל את המס המוטל על נכסי הנדל"ן באיטליה. בפה גרילו, מי שכונה "ליצן" בתקשורת האיטלקית, עו"ד וקומיקאי לשעבר, עומד בראש מפלגת "תנועת 5 הכוכבים".