אנליסטים על ברננקי: "אין עוד הרבה שה'פד' יכול לעשות"

יו"ר ה'פד' הצהיר היום כי הוא ימשיך לרכוש אג"ח כל עוד שוק העבודה נמצא במצבו, אך המדדים בוול סטריט לא מאוד מתרשמים ■ ובכל זאת: "ההודעה מסירה את העננה שהעיבה על השוק בעקבות ההערכות שה'פד' יפסיק את QE"

נאומו של יו"ר הפדרל ריזרב, בן ברננקי, המריץ את השווקים בתחילה, כשאמר כי רכישות האג"ח יימשכו עד שייראה שיפור בשוק העבודה, אך לאחר זמן קצר האופוריה התפוגגה.

"רכישות האג"ח יימשכו עד שנראה שיפור משמעותי באבטלה", הבהיר ברננקי, בעדות שנשא בקונגרס האמריקני, וצפויה להימשך גם מחר. "בסביה הכלכלית הנוכחית, היתרונות של רכישות האג"ח ברורים", הצהיר ברננקי, אשר נאומו מושך תשומת לב מיוחדת, לאור הפרוטוקולים, כאמור, מהם עלה כי נציגי ועידת השוק הפתוח של ה'פד' שוקלים לבצע שינויים מהותיים בתוכנית ההקלה הכמותית הנוכחית - אשר ייתכן וייכנסו לתוקף כבר בפגישתם הקרובה בחודש מארס.

"היה גל ראשוני של אופוריה מאנשים שחשבו שההקלה הכמותית תמשך לנצח", אומר ג'ו סלוצי מתמיס טריידינג, בתגובה לנאום החצי שנתי של יו"ר ה'פד', לו המתינו בשוק בציפייה. "אבל אז אנשים לקחו צעד אחורה ואמרו למעשה, 'זה הכל?'. אין עוד הרבה דברים שה'פד' יכול לעשות".

ערן נוטע, מנכ"ל אלפא פלטינום ניהול השקעות, אומר כי "ההודעה של ברננקי מסירה את העננה שהעיבה על השוק בעקבות ההערכות שהפדרל ריזרב יפסיק את מדיניות ההרחבה".

"צריך להזכיר שבעקבות אותן הערכות, הוצפנו באנליזות של אנליסטים שהעריכו שהדבר עשוי לגרום לירידות משמעותיות בשוק עד כדי צניחה ברמת המשברים שראינו כאן ב-2008 ו-2000.

"עם זאת, במקביל גם יצאו נתוני מקרו חיוביים על שוק הנדל"ן בארה"ב, מחירי הבתים עלו בדצמבר בשיעור החד ביותר מאז 2006 ומכירת בתים חדשים עלתה מעל הצפי לרמה של 437 אלף לעומת צפי של 381 אלף. נתוני המאקרו הללו יחד עם צפירת ההרגעה של ברננקי יתמכו בהמשך עליות, ואנו צופים שגם בהמשך השבוע נראה את וול סטריט במגמת שיפור".