מט"ח: הדולר היציג נחלש בשיעור קל ל-3.728 שקלים

שער האירו נקבע על 4.886 שקלים ■ בעולם האירו מתחזק ב-0.2% ל-1.308 דולר לאירו לאחר גיוס האג"ח של איטליה ■ ברננקי מרגיע את השווקים: "תוכניות ההרחבה הכמותית יימשכו עד אשר שמצב האבטלה יראה שיפור משמעותי"

השקל מתחזק היום (ד') קלות במסחר המקומי במט"ח מול שני המטבעות הזרים המובילים - הדולר והאירו. השער היציג של המטבע האמריקני נחלש בכ-0.1% לשער של 3.728 שקלים, והאירו נקבע על 4.886 שקלים.

אתמול, נזכיר, הדולר היציג התחזק בכ-0.6% ל-3.733 שקלים, והאירו נחלש בכ-0.2% לשער יציג של 4.886 שקלים.

בזירת המט"ח העולמית הדולר נסחר בכיוונים מנוגדים מול המטבעות המובילים: האירו מתחזק מולו בכ-0.2% ל-1.3088 דולר לאירו, בהמשך להצלחת גיוס האג"ח של איטליה אתמול. הליש"ט נחלשת מול הדולר ב-0.2% ל-1.5101 דולר, ומול הין היפני הדולר מתחזק בכ-0.2% ל-91.71 ין לדולר.

ברננקי מרגיע את השווקים

כזכור, איטליה הצליחה אתמול לגייס 8.75 מיליארד אירו בהנפקת אג"ח ממשלתיות ל-6 חודשים ובריבית של 1.237%. איטליה אמנם עמדה ביעד ההנפקה, אך יש לציין כי הביקושים היו חלשים יותר בהשוואה להנפקה דומה ב-29 בינואר - ביקושי יתר של פי 1.44 לעומת 1.65 מהכמות המוצעת בהתאמה. היום תנסה איטליה למכור אג"ח ל-5 ו-10 שנים בהיקף של 6.5 מיליארד אירו.

יו"ר הפדרל ריזרב בן ברננקי שיגר אתמול הצהרה מרגיעה לשווקים, כשאמר כי תוכניות ההרחבה הכמותית של הבנק המרכזי יימשכו כמתוכנן, עד אשר מצב האבטלה בכלכלה האמריקנית יראה שיפור משמעותי. הבנק המרכזי רוכש אג"ח ממשלתיות ומגובות משכנתאות בהיקף כולל של 85 מיליארד דולר (במסגרת ה-QE3 ו"אופריישן טוויסט").

בהצהרתו, ברננקי הזים את כל השמועות והרמזים שעלו באחרונה לכך שהפדרל ריזרב שוקל לבצע שינויים מהותיים בתוכנית ההקלה הכמותית הנוכחית. הרמזים האלו עלו בישיבה האחרונה של ועדת השוק הפתוח, כפי שדווחו בפרוטוקולים של הבנק המרכזי. "המדיניות המוניטארית מעניקה תמיכה חשובה להתאוששות, תוך שהאינפלציה נשמרת ביעד ה-2%", אמר ברננקי.

כלכלני ATRADE מציינים היום, כי "נראה שהמשקיעים בעולם אינם ממהרים לנטוש את הדולר עדיין רק על סמך נאומו האופטימי של ברננקי, ומעדיפים לתת משקל כבד יותר לפלונטר הפוליטי באיטליה המאיים לפגוע ביציבות שהושגה לאחרונה בגוש האירו. אם התחזקותו של הדולר בזירה הבינ"ל תימשך, ניתן לצפות למהלך עליות נוסף אל עבר 3.8. שקלים לדולר.

רואי קוזין, אנליסט ראשי ב-Utrade, אמר כי "אי הוודאות בשווקים העולמיים בשל משבר החוב באירופה והצוק הפיסקלי בארה"ב מובילים את המשקיעים אל עבר אג"ח אמריקניות, דבר שמגביר את הביקוש לדולר. אנו מעריכים כי בטווח הארוך, אנו עשויים לראות את השקל נחלש לרמת 4 שקלים לדולר".

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים והשקעות: "בזירה המקומית פעילות סוף החודש הקלנדרי ותחילת החודש הבא צפויה לתרום לתנודות השערים וממתנת את פוטנציאל פיחות השקל. להערכתנו מוכרי מט"ח צפויים לפעול בתחום של 3.74-3.76 שקלים לדולר".