יצחק דנקנר, מגדלי YOO והמסיבות הפרועות

דנקנר תבע דייר המתגורר בשכירות בדירה בבעלותו במגדלי YOO, לאחר שהדייר ערך בדירה מסיבות פרועות ורועשות ■ בעקבות פשרה עזב הדייר את הדירה

השכרת דירה כרוכה תמיד בסיכון, שלא פוסח גם על מגדלי יוקרה - גם אם את הדירה משכיר המיליונר יצחק דנקנר. כבר יותר משנה נאלצים דיירי מגדל מספר 2 בפרויקט מגדליYOO היוקרתיים בשכונת פארק צמרת בתל-אביב לגור בשכנות עם דייר המארגן בדירה בבניין מסיבות פרועות ורועשות, שמופסקות בדרך-כלל בהתערבות המשטרה.

הדייר מתגורר בשכירות מאז נובמבר 2011, בדירה בבעלותו של איש העסקים יצחק דנקנר, אביו של בעל השליטה בקבוצת אי.די.בי נוחי דנקנר. כתוצאה מהתנהגותו של הדייר ותלונות הדיירים במגדל, הגיש דנקנר, באמצעות עו"ד ליאור גוטוירט ממשרד גולדפרב זליגמן, תביעה לפינויו של הדייר, לבית משפט השלום בתל-אביב.

לאחרונה הושג הסכם פשרה בין דנקנר לבין הדייר, שלפיו השוכר התחייב לפנות את הדירה עד 20 בפברואר 2013.

מתצהיר שהגיש אב הבית מטעם חברת הניהול נכסי אריאל, האחראית על הניהול והאחזקה השוטפת של מגדלי YOO, שתמך בתביעה שהוגשה והגיעה לידי "גלובס", עולה כי מתחילת 2012 התקבלו במשרדי החברה כמה פניות מדיירי הבניין, בטענה כי בדירה המדוברת מתקיימות "מסיבות פרועות בתדירות קבועה של לפחות פעם בשבוע". רוב הפניות לחברה נעשו בזמן אמת למאבטח התורן.

"בעקבות הרעש שעלה מהדירה, המאבטחים התורנים הזעיקו את המשטרה מספר רב של פעמים במספר רב של הזדמנויות. השוטרים שהגיעו פעם אחר פעם הביאו בעצמם להסדרת השקט ולהפסקת המוזיקה וההשתוללות הפרועה במבואת הקומה", צוין בתצהיר.

נציג החברה אף התריע בפני דנקנר כי חרף פניות חוזרות אל הדייר, הוא אינו מפסיק בעריכת המסיבות.

עוד צוין בתצהיר כי ביוני 2012 נחתם נספח להסכם השכירות בין דנקנר לשוכר הדירה, שלפיו השוכר התחייב להקפיד על מערכת יחסים תקינה עם השכנים בבניין, תוך שמירה על שקט בשעות המקובלות. במסגרת ההסכם הותר לדייר לקיים לכל היותר מסיבה אחת בחודש.

בתצהיר נטען כי גם לאחר החתימה על ההסכם "המשיך הדייר לקיים מסיבות רועשות בשעות בלתי מקובלות בתדירות העולה על פעם בחודש, ולמעשה המשיך לעשות ככל העולה על רוחו, תוך שהוא מתעלם מפניות דיירי הבניין, חברת הניהול ודנקנר".

לדנקנר בעצמו, אגב, יש כמה דירות בפרויקט, שאותן רכש בין השנים 2009-2010 מבלי שהזדקק למשכנתא. הדיירים בבניין היוקרתי, ובהם ידוענים ואנשי עסקים, יכולים כאמור לנשום כעת לרווחה, לאחר השגת הפשרה בין דנקנר לשוכר.

עו"ד אייל קוצ'ינסקי ממשרד אברהם בר, המתמחה בבתים משותפים, מסביר כי "על-פי החוק יש איסור על השמעת רעש באזור מגורים לאחר השעה 23:00.

"כאשר שכן מרעיש ומטריד, הדרך הנכונה לטפל בבעיה היא לפנות לבית משפט השלום בתביעה בגין מטרד ולבקש גם צו זמני שאוסר על הדייר להשמיע את הרעש, מה שמאפשר סעד יחסית מהיר.

"בדרך-כלל במגדלי יוקרה, גם בתקנון הבית המשותף יש הוראות המגבילות עריכת מסיבות והקמת רעשים. במקרה זה בוצעה גם עבירה על תקנון הבית המשותף, ואז ניתן לפנות גם אל המפקחת על הבתים המשותפים".