"לא ידוע לי על משא-ומתן למיזוג בין ארקיע וישראייר"

מנכ"ל ישראייר, אורי סירקיס, אמר בראיון ל"גלובס" כי הידיעות על המיזוג "מבטאות צורך אמיתי של שוק התעופה הישראלי לאחד כוחות בהתמודדות עם שוק תחרותי, משוכלל, עם שמים פתוחים"

"לא ידוע לי על משא-ומתן למיזוג בין בעלי ארקיע, האחים נקש, לבין אי.די.בי תיירות המחזיקה בישראייר. ואם זה עושה אותי קטן, אז זה עושה אותי קטן. אני מתמקד בעשייה היומיומית", כך אמר היום (ד') ל"גלובס" מנכ"ל ישראייר, אורי סירקיס, בתגובה לידיעות בדבר משא-ומתן מתקדם בין הצדדים.

עוד לדבריו, "הידיעות על מיזוג מתוכנן או אפשרי של ישראייר עם ארקיע או לחילופין של ישראייר עם אל-על או של ארקיע עם אל-על - אינן חדשות. ידיעות אלו מבטאות צורך אמיתי של שוק התעופה הישראלי לאחד כוחות בהתמודדות עם שוק תחרותי, משוכלל, עם שמים פתוחים, רגיש ושביר המושפע רבות מאירועים גיאופוליטיים שלצערי יש רבים כאלו במחוזותינו ונתון לחסדיהם גם של שערי המטבע ומחירי הנפט".

ל"גלובס" נודע כי במכתב ששיגר הבוקר לכל עובדי החברה - 450 עובדים מהם 40 טייסים - התבטא סירקיס ברוח דומה במטרה להרגיע את הרוחות. "הואיל והחברה כמרקחה, מצאתי לנכון להעביר לכל אחד ואחד מכם מסר אישי בנושא זה. הידיעות על מיזוג מתוכנן או אפשרי אינן חדשות. ברם, דבר אחד התחדש בשנה האחרונה. ישראייר הפכה לעושה השוק בתחומה. היא איננה מגיבה אלא יוזמת. היא איננה מגינה אלא תוקפת. ישראייר פחות רגישה מאחיותיה בענף התעופה לאירועים חיצוניים שכאלו, וזאת יכולה להיות סיבה מספקת להתעניינות".

עוד כתב לעובדים: "ישראייר זה לא רק מותג, ישראייר זה כל אחד מכם שנותן יותר ממה שהוא צריך, שעושה הרבה יותר ממה שנדרש, שמנצח. בשנה האחרונה שיפרתם באופן יוצא דופן את התוצאות העסקיות של החברה, מדדי היעילות, שיעורי התפוסה, הרווחיות הגולמית - כולם צמחו בשיעורים ניכרים. שנת 2012 הייתה שנת שיא בפעילות של הקבוצה והיא שיפרה בלמעלה מ-40 מליון שקל את תזרים המזומנים מפעילות שוטפת. הקבוצה הציגה לראשונה רווח תפעולי. כל אלו בצד עבודה מושכלת עם החברות האחיות שלנו בקבוצה, הביאו לכך כי אנו מקיימים את פעילותנו באופן עצמאי - בו לראשונה בעלי המניות לא נדרשים להזרים כסף לצורך הפעילות השוטפת".

עוד כתב לעובדים, "בתקציב שהגשנו לבעלי המניות לשנת 2013 קבענו לעצמנו שיא חדש, רף גבוה יותר, משמעותי יותר שנועד להצעיד את החברה קדימה ולחזק את מבנה ההון שלה. מצב זה, אך טבעי הוא כי כולנו נהיה חשופים לידיעות כאלו או אחרות על מיזוג, התעניינות לרכישה וכיוצא באלו". סירקיס אמר ל"גלובס" כי הוא מעריך כי ישראייר שסיימה את שנת 2011 בהפסד נקי של 83 מיליון שקל צפויה להקטין את ההפסד בפחות מרבע בשנת 2012. את מכתבו סיים סירקיס ב: "היו מרוכזים בעשייה. המשיכו לנצח גם את ארקיע".

גורמים בענף התעופה אמרו ל"גלובס" כי דווקא מיזוג בין אל-על וישראייר הגיוני יותר. "הכי הגיוני שאל-על תיקח את התשתית התעופתית של ישראייר, שהיא חברה בלי ועד עובדים מאוגד, ותיצוק לשם פעילות לואו קוסט לטיסות מוזלות, שהיא כל כך רוצה".

מארקיע לא נמסרה תגובה.