חיסול בלב שכונת מגורים: שני הרוגים בפיצוץ ברכב בראשל"צ

(עדכון) - שני גברים בשנות ה-30 ו-40 נהרגו בפיצוץ מטען חבלה שהוצמד לרכבם ברחוב היקינטון בעיר ■ המשטרה מעריכה כי מדובר בניסיון חיסול על רקע פלילי

שני גברים נהרגו הבוקר (ה') בפיצוץ מטען חבלה שהוצמד לרכב בו נסעו, ברחוב היקינטון בלב שכונת מגורים בראשון-לציון. כוחות גדולים של משטרה הוזעקו למקום, וההערכה היא כי מדובר בניסיון חיסול על רקע פלילי. טרם ידועה זהות ההרוגים.

דובר מד"א, זכי הלר, מסר כי בשעה 10:35 נמסר למד"א מרחב איילון על פיצוץ שאירע ברכב בעיר. הפרמדיקים קבעו את מותם של שני גברים בשנות ה-30 ו-40 שישבו בתוך הרכב.

"ישנם כוחות גדולים שבודקים את נסיבות האירוע, שאירע בלב שכונת מגורים בעיר, סמוך לבניינים", הוסיף דובר מד"א.

איציק בן-אהרון, מנהל מרחב איילון במד"א אמר כי "הפיצוץ היה בתוך הרכב, אין שום נפגעים מסביב".

"שמענו פיצוץ אדיר בזמן שהיינו בבית, שנמצא לא רחוק משם", סיפר נדב הייפרט, תושב העיר. "אחרי זה הגיעו המון ניידות של משטרה ומד"א. בהתחלה לא חשבנו שזה פלילי, זה הזכיר לנו את הקולות ממבצע 'עמוד ענן'".

המשטרה ביקשה מהציבור הרחב שלא להגיע למקום, וחבלנים סורקים את הרכב כדי לוודא שאין עוד חומרי חבלה בתוכו.

ייתכן כי מדובר בהמשך סכסוך כנופיות עקוב מדם שמתקיים בראשון-לציון כבר יותר משנה. מדובר בשתי כנופיות, אחת מהן פועלת במזרח העיר, ואילו והשנייה במערבה. החקירה הועברה לימ"ר מרכז, ובמקום נמצאים מפקד הימ"ר ומפקד מחוז מרכז, שסבורים כי מדובר בחיסול על רקע פלילי.

אתמול: נעצרו 6 חשודים בניסיונות חיסול בתל-אביב

בתחילת החודש, שני אחים המוכרים למשטרה נפצעו בפיצוץ מכונית בדרום תל-אביב, מול המכון לרפואה משפטית באבו-כביר. אחד מהם נפצע באורח קשה והשני באורח קל. המשטרה הקימה אז צוות חקירה מיוחד על מנת לחקור את נסיבות הפיצוץ, שהיה על רקע פלילי.

רק אתמול (ד') נעצרו 6 חשודים, תושבי ג'לג'וליה, בביצוע 7 ניסיונות חיסול של אנשי חמולה יריבה בתל-אביב. מאחורי המעשים עמד חשד לפיו יעדי החיסול היו מעורבים בירי באחד מראשי החמולה. בלשי היחידה המרכזית של תל-אביב ביצעו אתמול את סדרת המעצרים.

מחקירת הפרשה עולה עד כה כי המניע למעשים היה ירי באבי אחד החמולות לפני כ-15 שנה. בניו האמינו שהחמולה המתחרה היא זו שעמדה מאחורי המעשה, למרות שלא הייתה כל הוכחה לכך. על כן החליטו החשודים לפתוח בסדרת ניסיונות החיסול.

בין היתר היו מעורבים החשודים בפציעת אחד מחברי החמולה היריבה, וכמו כן לאחר מכן הם דרסו את אחיו של אותו אדם, אחרי שקבעו איתו מפגש.