פסגת הנדל"ן 2013 של "גלובס": מדיניות דיור לאומית

הוועידה שעורך "גלובס" ב-9 באפריל תוביל את הקו לעיצוב מדיניות דיור לאומית ארוכת טווח, תציג דרכים שבעזרתן ניתן לפתור את מצוקת הדיור בישראל, הלוואות, משכנתאות, מימון אשראי ובנייה - ועוד

פסגת הנדל"ן של ישראל 2013 שעורך "גלובס" ב-9 באפריל, תוביל את הקו לעיצוב מדיניות לאומית למדינת ישראל. מדיניות דיור לאומית ארוכת טווח, שנותרת על כנה גם בעת חילופי שלטון, מאפיינת כל מדינה מערבית מתוקנת והגיעה העת שגם בישראל תהיה מדיניות לאומית, ברורה וחד משמעית, בתחום הדיור.

מדיניות דיור כזו תייסד בין היתר רשות לאומית להתחדשות עירונית - תחום שכבר שנים מספק בעיקר הבטחות והצהרות גדולות ומשווע לטיפול מסור ונקודתי מצד גורמי הממשלה - שתתווה מדיניות דיפרנציאלית של מאגר דיור חדש לתקופה משמעותית, ותתאים את היצע הדירות לצרכים ולביקושים של האוכלוסייה המגוונת.

מדינת ישראל גם זקוקה לרפורמה בתכנון מבנית וישימה - מעבר לסיסמאות ל"רפורמת מרפסות" - עם תכנון ברמה הארצית השומר על האינטרסים האסטרטגיים, לצד תכנון מקומי פרטני של העיר והשכונה.

הוועידה תציג דרכים שבעזרתן ניתן לפתור מצוקת הדיור בישראל, למשל על ידי הענקת זכויות קניין בקנה מידה לאומי לבעלי הדירות ואפשרות אמיתית לדיור בהישג יד והתחדשות עירונית בשכונות מצוקה.

בנוסף, תתייחס הוועידה להתנהלות פיננסית במציאות של אי ודאות: הלוואות, משכנתאות, מימון אשראי ובנייה, מתוך כך שענף הנדל"ן הוא ענף עתיר השקעות הון ומידת הנכונות ושיעור הקצאת האשראי, הן ליזמים והן לרוכשים, בתקופה של אי ודאות, יכולה לנבא את הבאות. יש לציין כי אופי המשקיע, שיעור ההון וטווח הזמן של ההשקעה, משפיעה על היכולות להשקיע בנדל"ן בארץ ובעולם. בפסגת הנדל"ן של "גלובס" תוצג סקירה עולמית, כמו גם המלצות השקעה חובקות עולם.

ללו"ז המלא של הוועידה: לחצו כאן