דיווח: אובמה צפוי לדרוש מנתניהו לו"ז לנסיגה מהשטחים

על רקע ביקורו הצפוי של נשיא ארצות הברית בישראל, ה"וורל טריביון" מדווח כי אובמה צפוי לדרוש מרה"מ נתניהו להציג לוח זמנים מפורט לנסיגה משטחי יהודה ושומרון

ביקורו של אובמה בישראל הולך ומתקרב, והדיווחים לגבי התכנים בהם צפוי לעסוק הנשיא האמריקני בפגישותו עם נתניהו ממשיכים לעורר סערות בישראל. המגזין "וורלד טריביון" פרסם כי אובמה צפוי לדרוש מישראל מתן לוח זמנים מפורט לנסיגה משטחי הגדה המערבית.

בדיווח שנמסר על פי המגזין מפיהם של גורמים ישראליים, צוין כי אובמה רואה בדרישה מעין יוזמה אמריקנית להנעת התהליך המדיני באופן שיביא להקמת מדינה פלסטינית כבר בשנת 2014 בשטחי יהודה ושומרון. "אובמה הבהיר לנתניהו שמהות ביקורו אינה 'צילומים לעיתונות' אלא דיון מעמיק בנושא האירני והמו"מ עם הפלסטינים".

המקורות הדגישו בדבריהם, כי אובמה נחוש להוציא יוזמה מדינית בין הצדדים אל הפועל וכי הוא אינו מעוניין בהשארת הקיפאון כפי שהוא כיום. "המשמעות של דברי אובמה היא שאם ישראל לא תהיה מעורבת ביוזמה, אובמה יפעל בנושא לבדו", ציינו.

ב"טריביון" אף צוין כי הדיווחים בנוגע לכוונותיו של אובמה מעוררות דאגה מסוימת בסביבתו של ראש הממשלה נתניהו. החשש מפני הוצאתה של יוזמה מדינית בין ישראל לפלסטינים גובר נוכח העובדה שנתניהו טרם הצליח להרכיב ממשלה, כשעל הפרק עומדת גם כניסתה של מפלגת הבית היהודי לשורות הקואליציה.