מקורות במצרים: "נחילי הארבה יגיעו לישראל תוך 48 שעות"

נחילי ארבה עצומים יגיעו לישראל תוך 48 שעות - כך העריכו מומחים לנושא מקהיר, שם סובלים ממכת ארבה בימים האחרונים ■ במשרד החקלאות לא נשארים אדישים וכל מי שרואה נחיל מוזמן להתקשר ל"קו ארבה" שנפתח

לאחר שבמצרים מתמודדים בימים האחרונים עם נחילי ארבה עצומים, גם בישראל הכוננות בשיאה: מקורות במצרים דיווחו הבוקר כי נחילים יגיעו לשטח רצועת עזה וישראל תוך 48 שעות בלבד. ההערכה עלתה במהלך דיון מיוחד שקיימו המומחים לנושא במשרד החקלאות בסיני.

בישראל לא נשארים אדישים לדיווחים, ובשירותים להגנת הצומח ולביקורת במשרד החקלאות התקבלה התרעה של ארגון המזון והחקלאות של האו"ם (FAO) על הימצאות נחילי ארבה באזור קהיר במצרים, והם נערכים בהתאם. בגלל משטר "הרוחות ותנאי האקלים השוררים באזור, קיים סיכוי להגעת הארבה גם לישראל. עונת האביב הינה עונת ההתרבות של הארבה, ועל כן הסיכון בתקופה זו גדול", נמסר הבוקר ממשרד החקלאות.

בשל המצב, משרד החקלאות קורא לציבור לגלות עירנות. במידה ונתקלתם בנחילים המכילים אלפי פרטים, התקשרו ל"קו הארבה" במשרד החקלאות, בטלפון: 03-9681500, בין השעות 7:30 בבוקר ל-19:00 בערב.

הארבה גורם לנזק רב ואוכל כל יום מזון בכמות השווה למשקלו. תפוצת הארבה נרחבת, קרוב ל-30 מיליון קמ"ר ב-60 מדינות, ומספר הבוגרים יכול לנוע מ-40 ועד 80 מיליון בלהקה על כל קמ"ר.