"הבית היהודי": הגבלת שכר הבכירים תפגע בחברות ובבורסה

בשווייץ החליטו להגביל את שכר הבכירים, אך בישראל רחוקים מכך ■ "יש עתיד": "לבחון כיצד משפיע התיקון על שכר הבכירים ב-2013 ולכלכל צעדים בהתאם" ■ בליכוד ביתנו סירבו בכלל להתייחס לשאלה

בעוד בשווייץ הוחלט להגביל את שכר הבכירים, בישראל לא ממהרים לעשות זאת: ב"בית היהודי" סבורים שאין מקום לחקיקה נוספת שתגביל את שכר הבכירים.

"רגולציה נוספת כדוגמת הגבלת שכר הבכירים עשויה למנוע מהחברות הציבוריות להתנהל בצורה מיטבית, לפגוע באטרקטיביות של שוק ההון הישראלי וכך בחוסכים", נמסר מהבית היהודי בתגובה לשאלת "גלובס".

על-פי פרסומים שונים, במסגרת המשא ומתן הקואליציוני צפוי יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, לדרוש את תיק האוצר. "הדרך הטובה ביותר למנוע הפקרות בהתנהלות החברות הציבוריות היא להעביר את מסקנות ועדת הריכוזיות, להבטיח שקיפות מרבית בשוק ההון ולדרוש מהמשקיעים המוסדיים התנהלות אקטיבית לטובת החוסכים", הוסיפו בבית היהודי.

"גלובס" פנה גם ל"יש עתיד" ול"ליכוד ביתנו" ובדק מה עמדתן בסוגיה, האם הן חושבות שיש מקום להגביל את השכר וכיצד. ביש עתיד, בת הברית של הבית היהודי, אמרו כי הם תומכים בחוק שכר הבכירים במשק אולם לא פירטו אילו צעדים נוספים בתחום יש לבצע אם בכלל.

"התיקון לחוק זה נכנס לא מכבר. יש לבחון כיצד משפיע תיקון זה על שכר הבכירים ב-2013 ולכלכל צעדים בהתאם", נמסר בתגובה לשאלת גלובס מהמפלגה. יש לציין כי יש עתיד דורשת את ראשות ועדת הכספים עבור יעקב פרי או מאיר כהן.

סירבו להתייחס

בליכוד ביתנו, לעומת זאת, סירבו להתייחס לשאלה. גם במהלך הבחירות המפלגה לא פרסמה כל מצע ולא התייחסה לשאלה זו.