מחפשים שוגר מן או שוגר דאדי?

הערב, הסרט "מחפשים את שוגר מן" מול ה"שוגר-דאדי" - "אייל גולן קורא לך"

נפתח עם זוכה האוסקר הטרי, שהביס את "חמש מצלמות שבורות" ואת "שומרי הסף" בקרב על האוסקר, למגינת ליבם של היוצרים ולשמחתן של שרת התרבות ואשת השר לפיתוח הנגב והגליל. יש כאן יופי של סיפור: זמר אמריקני איכותי אך כושל, פורש מעסקי המוזיקה. תקליט שלו מתגלגל ליבשת אחרת - שבה הוא הופך כוכב מבלי שיידע על כך. אגדות נקשרות בשמו, חלקן טובות, חלקן רעות - עד שהאינטרנט מסייע בפתרון התעלומה: הזמר הנשכח מגיע אל המדינה שבה הפך לכוכב, מתקבל בכבוד השמור לאלילי-רוק, יוצר לסיבוב הופעות ומנצח.

המסגרת הסיפורית הזאת הפכה את "מחפשים את שוגר מן" (ערוץ "יס דוקו", 22:00), למנצח הגדול של האוסקר: כולנו מכירים סיפורים על אמנים גדולים שחיו ומתו בחוסר-כל, רק כדי להתגלות כגאונים אחרי מותם (נדמה לי שוינסנט ואן-גוך הוא הדוגמה הטובה ביותר לכך), אבל מישהו שכבר צלל עמוק אל תהומות הנשייה, רק כדי להפציע מהם כגיבור? זה כבר יופי של סיפור שהופך ליופי של סרט.

אז יש מי שמחפשים את שוגר-מן, ויש מי שמחפשים "שוגר-דאדי" בדרך המהירה אל ההצלחה: הכוונה לחמשת המועמדים הסופיים בעונה השלישית של תוכנית הריאליטי "אייל גולן קורא לך" (ערוץ 2, 21:00). מדובר באחת מתוכניות הריאליטי המצליחות בישראל, ועדיין אני בטוח שיש לא מעט קוראים שלא שמעו עליה. הסיבה: היא משודרת בערוץ הנישה 24. מאבק רווי יצרים ליווה את אישור שידור הגמר בערוץ 2 הערב, אלא שאנו ננסה להתמקד בתוכנית עצמה: "חאפלה" מזרחית בסגנון הישן והטוב, "שכונה" אמיתית (במובן הטוב של המילה), שבה מתלוצצים, נפגעים, סולחים, דומעים - והכול בין הפסקת פרסומות אחת לשנייה. אני מקווה מאוד שהמעבר מהאולפן הדחוס ברחוב הברזל להיכל נוקיה, לא יהפוך את הערב הזה לרשמי מדי, כיוון שכל הקסם של התוכנית הזאת בעיניי, הוא החמימות הצפופה שלה. מי שהתגעגע למרגלית צנעני וגל אוחובסקי מאז נפרדו מ"כוכב נולד", יקבל אותם הערב, יחד עם דודו אהרון וכמובן עם הטאלנט עצמו, האיש שהפך מזמר מזרחי לאייקון לאומי, כזה שמכתיר בכל שנה יורש או יורשת שזוכים לקפיצת מדרגה משמעותית בקריירה שלהם. במילים אחרות: יהיה מעניין - ולא רק לחובבי הז'אנר.