משנה למנכ"ל בכלל ביטוח אסתי פרידמן עוזבת את תפקידה

ההתפטרות של פרידמן תיכנס לתוקפה בתחילת חודש אפריל ■ מכלל ביטוח נמסר בתגובה כי "בעקבות שינויים מבנים ועיסקיים הודיעה, אסתי פרידמן על עזיבתה".

פרישה נוספת מצמרת כלל ביטוח . אסתי פרידמן, משנה למנכ"ל הקבוצה ומנהלת פעילות המימון בזרוע הסמי-בנקאית של חברת הביטוח שבשליטת קונצרן אי.די.בי , הודיעה למנכ"ל הקבוצה איזי כהן כי תעזוב את הקבוצה החל מתחילת חודש אפריל. מכלל ביטוח נמסר בתגובה כי "בעקבות שינויים מבנים ועיסקיים הודיעה, אסתי פרידמן על עזיבתה".

בכך מתרחב הליך שינוי הנהלת קבוצת הביטוח הגדולה מאז נכנס כהן לתפקידו - שאמור להיות מלווה במינויו של שוקי בורנשטיין לתפקיד מנהל ההשקעות הראשי של הקבוצה (מנכ"ל כנף) בימים הקרובים.

פרידמן (49) הקימה לפני כ-7 שנים את חטיבת המימון של כלל ביטוח, והייתה אחראית על תחום האשראי הקמעונאי והמסחרי של הקבוצה. במסגרת זו היא אחראית על ביסוסה של פעילות האשראי הצרכני והעסקי לעסקים קטנים ובינוניים כמובילה בכל שוק הביטוח (ולא האשראי לעסקים גדולים שמנוהל על ידי מערך ניהול ההשקעות של כנף). זאת בדומה ולצד פעילות אשראי צרכני בלבד של ביטוח ישיר, שאף היא מצליחה.

במסגרת זו היא הובילה הקמת פעילויות סמי-בנקאיות בקבוצה וניהולן עם ולצד פעילויות קודמות שהיו בקבוצה, תוך יצירת משטר ניהולי ראוי, בהתאם לרגולציה המתפתחת בהיבטים אלה. לפרידמן ניסיון בנקאי נרחב מאחר ולפני כלל ביטוח היא עבדה בסיטי ישראל ובבנק הבינלאומי.

כלל אשראי ומימון עוסקת בביטוח אשראי, אשראי צרכני, פקטורינג, אשראי לעסקים בינוניים ועוד, והיא פעילות רווחית. יחד עם זאת, איזי כהן, שנכנס לתפקיד מנכ"ל כלל ביטוח בדצמבר האחרון, החליט כי החברה תתמקד בנושאי הליבה של הביטוח והחיסכון הפנסיוני. במסגרת זו הוא פועל למכירת פעילויות שאינן בליבת העסקים של הקבוצה, כדוגמת מכירת פעילויות של בית ההשקעות של הקבוצה - כלל פיננסים.

כאמור, בימים אלה מקודמת הצטרפותו לקבוצה של שוקי בורשטיין, שכיהן עד סוף 2012 כמנכ"ל לאומי למשכנתאות. הוא אמור להחליף את רועי יקיר בתפקיד מנהל ההשקעות הראשי בקבוצה - מנכ"ל כנף. יקיר, כזכור, הודיע על עזיבתו לתפקיד מקביל בקבוצת הביטוח הפניקס.

לאור זאת, הנהלת קבוצת כלל ביטוח שונה כיום מהותית מזו שהייתה קודם להצטרפותו של כהן.