עובדי כיל: נתניהו צריך להצהיר שלא תהיה עסקה עם פוטאש

העובדים צפויים להפגין היום ■ יו"ר מועצת העובדים במפעלי ים המלח: "אם לא תינתן הצהרה כזו מצד ראש הממשלה - נוסיף ונחריף את מאבקנו"

הודעת פוטאש הקנדית מהשבוע שעבר על הקפאת המגעים לרכישת כיל (כימיקלים לישראל) לא מרגיעה את אלפי העובדים בדרום: היום (ג'), הכריזה מועצת העובדים במפעלי ים המלח על כוונתה להסלים את מאבק העובדים בתוכנית למען סיכול המהלך האפשרי.

יו"ר מועצת העובדים במפעלי ים המלח, ארמונד לנקרי, אמר בתגובה כי אלפי עובדי כיל בדרום יפגינו בימים הקרובים ויחריפו בהדרגה את מהלכי המחאה שלהם, וזאת אם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לא יקדים ויצהיר שלא תתקיים עסקה שבמסגרתה תועבר השליטה על כיל לפוטאש. עובדי כיל גם דורשים שלצד הצהרה כזאת מצד ראש הממשלה, יחוקק חוק שיאסור את העברת השליטה על כיל לחברה זרה, וזאת כדי להגן על מחצבי הטבע שבים המלח ולשמור אותם בידיים ישראליות.

בכיל נערכו לאורך הימים האחרונים להסלמת המאבק בתוכנית והודיעו כי כבר היום בצהריים יקיימו הפגנה בצומת דימונה, שבה ישתתפו כמה אלפים מעובדי הקונצרן שבבעלות משפחת עופר ורבים מתושבי הדרום. "היום זאת הפעם הראשונה שבה נפגין נגד המהלכים שנרקמים בנושא הזה, ואם לא תינתן הצהרה ברורה בנושא מצד ראש הממשלה - נוסיף ונחריף את מאבקנו", אמר לנקרי בשיחה עם "גלובס".

לדבריו, "אנחנו חוששים מאוד שבתרחיש של השתלטות פוטאש על כיל, הפעילות העיקרית של מפעלי ים המלח תועבר לצד הירדני, שם העובדים מקבלים שכר נמוך. כמו כן, הידע הרב וההשקעות האדירות בישראל יעברו למקומות אחרים, ואזור הדרום יסבול מאבטלה קשה. מפעלי ים המלח והמתקנים השונים של כיל הם העוגן הכלכלי המרכזי בדרום וזאת מעבר לכך שלמדינה אסור לוותר על אוצרות הטבע שלה".