מוצרי תינוקות שנפסלו נגנבו מהמחסן; חשש שיימכרו

מכון התקנים מזהיר משימוש בסדרה של מוצרים לתינוקות מתוצרת סין, שלמרות שנפסלו לשימוש- עלולים להיות משווקים בשוק ■ בין השאר מדובר בבקבוקי פלסטיק ופטמות גומי; בכפיות מפלסטיק; במחזיקי מוצצים ובמוצצים

מכון התקנים מזהיר משימוש בסדרה של מוצרים לתינוקות מתוצרת סין, שלמרות שנפסלו לשימוש- עלולים להיות משווקים בשוק. בין השאר מדובר בבקבוקי פלסטיק ופטמות גומי; בכפיות מפלסטיק; במחזיקי מוצצים ובמוצצים. האזהרה של מכון התקנים באה לאחר שהיבואן של המוצרים דיווח בשבועות האחרונים כי המחסן שבו אחסן אותם - נפרץ.

מדובר במוצרים שיובאו לארץ בידי גבי קובי מחברת UPC בשלושה משלוחים שונים, מאז חודש אוקטובר 2012. דגימות של מוצרים מכל משלוח, שהובאו בידי היבואן לבדיקת מעבדת הכימיה של מכון התקנים הובילו לפסילת המוצרים ולאיסור מוחלט על שיווקם. זאת, לאחר שהבקבוקים והמוצצים נמצאו רעילים ומסוכנים לשימוש ומוצרים אחרים, כמו כפיות ומחזיקי מוצצים, נמצאו כאסורים לשימוש מחשש שהם עלולים להתפרק ולסכן את התינוקות בבליעת חלקי פלסטיק- ולגרום לחנק.

במכון התקנים אמרו היום (ד') כי עם ההודעה שהועברה ליבואן על ההחלטה לפסול את המוצרים, ניתנה לו הוראה להשמידם. בינתיים, עוד המוצרים מאוחסנים בידי היבואן, שקיים עם גורמים בסין דין ודברים על טיב המשלוח- מכון התקנים פנה אליו בימים האחרונים בבקשה לבדוק אם השמיד את המוצרים האסורים- כפי שהורה לו. במכון התקנים נענו בידי היבואן כי המחסן נפרץ וכי הוא מסר על כך דיווח למשטרה לפני כשבועיים.

מכון התקנים העביר דיווח על פרטי המקרה לממונה על התקינה במשרד התמ"ת ובמקביל, ביקש היום להזהיר את הציבור משימוש במוצרים האמורים. באתר האינטרנט של המכון פורסמו גם צילומים של המוצרים האמורים ופרטים המשמשים לזיהויים. מדובר בפרטים שחרף האיסור על שיווקם, כבר נארזו מבעוד מועד באריזה שעליה נכתב כי המוצר מותאם לתקן הישראלי.

היבואן קובי אישר היום ל"גלובס" כי המחסן שלו נפרץ ואמר: "חשוב לי מאד למצוא את הגנבים".