הדולר היציג נחלש ל-3.695 שקלים; היעד הבא - 3.65 ש'?

הדולר נחלש בכ-0.75% מול השקל, בעוד האירו נחלש ב-0.24% ושערו היציג נקבע על 4.838 שקלים ■ דריכות לקראת פרסום דוח התעסוקה בארה"ב ■ לאומי: "הלך הרוח החיובי בעולם צפוי לתמוך בשקל בטווח הקרוב"

המסחר במט"ח התנהל היום (ו') בהחלשות המטבעות המרכזיים מול השקל. הדולר נחלש בכ-0.75% מול המטבע המקומי ושערו היציג נקבע על 3.695 שקלים, בעוד האירו נחלש בכ-0.24% לרמה של 4.838 שקלים. בעולם נסחר הצמד אירו/דולר סביב 1.309 דולרים לאירו, בעוד הין המשיך להחלש מול הדולר לרמה של כ-95.3 ין לדולר.

אמש ננעל המסחר בוול סטריט בעליות שערים, כאשר מדד הדאו ג'ונס ננעל בשיא היסטורי חדש ומדד הנאסד"ק מרחף בשיא חדש של 12 שנה. כעת, המשקיעים דרוכים לקראת דוח התעסוקה שיפורסם ב-15:30 (שעון ישראל) ותוהים האם הנתונים יצליחו לספק דלק נוסף לשוק השורי שממאן לדעוך.

באסיה נרשמות עליות במרבית הבורסות, כאשר מדד הניקיי היפני מטפס ביותר מ-2% בעקבות פרסום אומדן הצמיחה לרבעון הרביעי של 2012, שהצביע על כך כי התמ"ג נותר ללא שינוי, זאת לעומת אומדן קודם שהצביע על התכווצות כלכלית של 0.1% . בסין פורסם נתון המאזן המסחרי לחודש פברואר. לפי הנתון, העודף המסחרי של הכלכלה השנייה הגדולה בעולם אומנם הצטמצם לעומת ינואר, אך הייצוא גדל והעודף המסחרי הסתכם ביותר מ-15 מיליארד דולר.

וברמה המקומית, אמש פרסם משרד האוצר נתונים חדשים לגבי הכנסות המדינה ממסים והגירעון התקציבי. מהנתונים עולה כי החזרי מס חריגים של 2.3 מיליארד שקל בחודש פברואר הביאו לגירעון של 4.3 מיליארד שקל בתקציב המדינה בחודש שעבר. מתחילת השנה עומד הגירעון התקציבי על 1.66 מיליארד שקל. בצד ההכנסות נרשם קיפאון בהכנסות ממסים בפברואר, כאשר ההיקף עמד על 17 מיליארד שקל. (לסיפור המלא)

כלכלני בנק לאומי מעריכים בסקירה השבועית כי "הלך הרוח החיובי בעולם צפוי לתמוך בשקל בטווח הקרוב. גם בהמשך, צפוי שערו של השקל להיתמך בתנועות הון נכנסות ובהשפעת תחילת הפקת הגז בישראל. עם זאת, עלייה אפשרית בסיכון הגיאופוליטי המקומי עשוייה להביא להיחלשות זמנית במטבע המקומי".