עקב הראלי בעולם: עשירי תבל הוסיפו להונם כ-29 מיליארד ד'

100 האנשים העשירים ביותר בעולם הוסיפו השבוע להונם 28.7 מיליארד דולר ■ מי שרשם את העלייה הגדולה ביותר היה טדאשי ינאי שהוסיף להונו 2.8 מיליארד דולר

הראלי בוול סטריט ושבירת השיאים של מדד הדאו-ג'ונבס בשבוע האחרון היטיבו מאוד עם 100 האנשים העשירים ביותר בעולם שהוסיפו להונם השבוע 28.7 מיליארד דולר, כך לפי מדד עשירי העולם של סוכנות "בלומברג".

מי שהרוויח הכי הרבה השבוע היה טדאשי ינאי, הבעלים של רשת ההלבשה הגדולה ביותר באסיה. מניית החברה זינקה בשבוע החולף בכ-24% וננעלה אתמול בשיא, לאחר שדיווחה כי המכירות שלה בחודש פברואר רשמו עלייה של 9.6%. הזינוק במניה הוסיף להונו של טדאשי, שממוקם במקום ה-48 ברשימה, 2.8 מיליארד דולר.

בצמרת הדירוג אין שינויים לעומת השבוע שעבר כשהמילארדר המקסיקני קרלוס סלים ממשיך להוביל את הרשימה עם הון מוערך של 72.9 מיליארד דולר לאחר עלייה של 1.7 מיליארד דולר לעומת השבוע שקדם לו. במקום השני נמצא מייסד מיקרוסופט ביל גייטס, שהצליח השבוע לצמצם חלק מהפער מול סלים, וכעת הפער עומד על 5.7 מיליארד דולר.

"אפילו היום, בזמן שיש סופת שלגים שמשתוללת בחוץ, השוק ממשיך לעלות", אמר ג'ון קארי, מנהל קרן בחברת Pioneer Investment Management, בריאיון לרשת "בלומברג". "אך צריך לזכור שהשוק עדיין לא אטרקטיבי כמו שהיה בתחילת העשור הקודם, מבחינת המכפילים, הרווחים והפופולאריות של המניות".