האם הדרת הנשים תעלה לרדיו "קול ברמה" בזיכיונו?

היום צפויה מועצת הרשות השנייה לדון בהארכת זיכיונה של תחנת הרדיו החרדית, ועל רקע הדרת הנשים בתחנה, חברים במועצה נוטים שלא להאריך את הזיכיון

‎‎האם הדרת הנשים עשויה לעלות לרדיו החרדי "קול ברמה" בזיכיונו? ל"גלובס" נודע כי היום (א') צפויה מועצת הרשות השנייה לדון בנושא הארכת זיכיונה של תחנת הרדיו החרדית-ספרדית ב-4 שנים נוספות.

מאז החלה לשדר עוררה התחנה סערה ציבורית, לאור העובדה שלא שילבה נשים בשידוריה. כעת, חברים במועצת הרשות השנייה נוטים על בסיס זה שלא להאריך את הזיכיון.

‏מוקדם יותר השבוע הודיעה המשנה ליועץ המשפטי, עו"ד שרית דנה, לשרת התרבות, לימור לבנת, העומדת בראש הצוות הבין-משרדי העוסק בנושא הדרת הנשים, כי תמליץ ליועץ המשפטי למנוע הגבלת השמעת נשים בתחנת הרדיו "קול ברמה". כיום נשים עולות לשידור בתחנה רק ברצועת שידור מסוימת ביום.

למרות הביקורת נגד התחנה היא הפכה לפופולרית ולמובילה בקרב הציבור החרדי, וממלאת את מקומן של תחנות פיראטיות. סגירתה עשויה להביא לפריחתה המחודשת של תעשיית הרדיו הלא חוקית.

‏‏"דעתי לא נחה מהעובדה שמכניסים הגדרות של נשים לתוך גטו של שעות, והנושא הזה צריך להיבחן לעומק", אמרה חברת מועצת הרשות השנייה, דליה זליקוביץ', ל"גלובס". לדבריה, "אני לא אדרוש שירת נשים או לשכור שדריות, אבל למנוע מנשים ובנות לדבר בשעות כל היום, זה משהו בסיסי. מדינת ישראל לא נתנה מנדט לתחנה למען הדרת נשים".

‏יו"ר מועצת הרשות השנייה, ד"ר אילן אבישר, מסר כי "הארכת הזיכיון של רדיו 'קול ברמה' תובא לדיון בקרוב בישיבת מועצת הרשות השנייה. חברי וחברות המועצה ידונו בנתונים ובעובדות ויקבלו החלטה עניינית ומושכלת".

‏מרדיו "קול ברמה" לא נמסרה תגובה.