53 מיליון שקל בשכר ליו"ר ומנכ"לית נכסים ובנין מאז 2004

למרות "הבור" בווגאס: מנהלי נכסים ובנין ממשיכים לזכות בתגמולי עתק ■ מאז עבר לנהל את מכתשים אגן לפני 3 שנים, צבר ארז ויגודמן שכר בעלות של כ-32 מיליון שקל ■ צפו בטבלת השכר המלאה

דוחות יצרנית חומרי ההדברה מכתשים אגן שפורסמו הבוקר, הכניסו בגדול מנהל בכיר נוסף אל צמרת מקבלי השכר ב-2012. מנכ"ל החברה, ארז ויגודמן, נהנה משנת פעילות מוצלחת של החברה בניהולו, שסייעה לו לסכם את 2012 עם עלות שכר שנתית של 8.85 מיליון שקל. הנתון הזה מציב אותו במקום השני בדירוג, כשרק מנכ"ל פרוטליקס, דוד אביעזר, מקדים אותו, עם עלות שכר של 12 מיליון שקל ב-2012.

אלא שבעוד שאצל אביעזר רכיב משמעותי מעלות השכר הוא חבילת אופציות, שלא בטוח שיגיעו לכדי מימוש, אצל ויגודמן כל הסכום הוענק לו במזומן, כשמרביתו, 6.8 מיליון שקל, הוא מענק. המענק הזה מורכב מ-2.1 מיליון שקל להם זכאי ויגודמן על פי הסכם העסקתו - המבוסס על תוצאות החברה - ומ-4.7 מיליון שקל נוספים אותם החליטה מכתשים אגן להעניק לו "נוכח הביצועים של החברה ב-2012, אשר היו מעבר ליעדים הכמותיים והאיכותיים שנקבעו בתוכנית העבודה השנתית".

ועדת התגמול ודירקטוריון החברה ציינו בין היתר בנימוקי מתן המענק את ניסיונו הרב של ויגודמן, ההישגים אליהם הוביל את החברה בשלוש השנים שהוא מכהן כמנכ"ל, המוניטין שלו, וכן כי "בשנת 2012 לא קיבל ויגודמן בפועל תגמול מבוסס מניות כמקובל בחברות ההשוואה".

עוד ציינו שם כי "תנאי העסקתו מבוססים בעיקרם על רכיבים משתנים, ורכיב שכר הבסיס הקבוע בהסכם העסקתו הינו נמוך משמעותית ברכיב הבסיס המקובל אצל נושאי משרה בחברות ההשוואה".

יתרת הסכום שקיבל ויגודמן אשתקד, 2 מיליון שקל, משקף את עלות העסקתו השוטפת, המבוססת על שכר חודשי של 110 אלף שקל הצמוד למדד, יחד עם תנאים נוספים.

ויגודמן (54) הוא אחד מהמנהלים המתוגמלים ביותר בשוק ההון המקומי, ובעשור האחרון (2003-2012) הוא צבר תגמולים בהיקף של 77 מיליון שקל, מהם כ-45.5 מיליון שקל בתפקידו הקודם, כמנכ"ל קונצרן המזון שטראוס.

מאז מונה ויגודמן למנכ"ל מכתשים אגן, באוגוסט 2009, עלות העסקתו שם הצטברה לכ-32 מיליון שקל. במסגרת מיזוג החברה עם כמצ'יינה הסינית, בסוף 2011, מכר ויגודמן לחברה אופציות שהחזיק תמורת כ-16 מיליון שקל (בסה"כ השקיעה מכתשים אגן סכום של יותר מ-73 מיליון שקל ברכישת אופציות מידי מנהליה במסגרת המיזוג). גם יתר בכירי מכתשים אגן נהנו אשתקד מעלויות שכר של 3.6-4.6 מיליון שקל, ובסך הכל כ-25 מיליון שקל לחמשת הבכירים.

מנהלי נכסים ובנין ממשיכים לחגוג

עוד שני שמות בולטים שנוספו לצמרת דירוג השכר הם מנהליה של חברת נכסים ובנין, היו"ר רפי ביסקר (עלות שכר שנתית של 3.5 מיליון שקל עבור 75% משרה) והמנכ"לית סגי איתן (3 מיליון שקל).

למרות ההשקעות הכושלות שביצעה נכסים ובנין בפרויקטים בעיר ההימורים לאס וגאס, זוכים השניים דרך קבע לשכר גבוה במיוחד, כאשר מאז 2004 הם צברו שכר בעלות משותפת של כ-53 מיליון שקל (כ-30 מיליון שקל מתוכו לביסקר והיתר לאיתן).

עלות שכרו של ביסקר כוללת מענק של 1.5 מיליון שקל, הנגזר מרווחי נכסים ובנין, בעוד שלאיתן מבקשת החברה לאשר מענק בהיקף של 900 אלף שקל, באסיפת בעלי מניות שאמורה להתכנס בחודש הבא.

ועדת התגמול והדירקטוריון ציינו בין היתר כי "הודות לפועלה ולתרומתה של איתן לפעילות החברה ב-2012, יושמה האסטרטגיה של הרחבת פעילות נכסים ובנין בארץ ובחו"ל... והכל תוך שמירה על היציבות והאיתנות הפיננסית של החברה".

30 בעלי השכר הגבוה ביותר ב - 2012
 30 בעלי השכר הגבוה ביותר ב - 2012