רק 4 אפליקציות ב-4.5 חודשים לווינדוס פון 8 בישראל

במיקרוסופט ישראל לא ממהרים לקדם השקת אפליקציות מקומיות ואפילו משתמשי ג'ימייל יגלו שמאז ההשקה, החברה לא פתרה את בעיות העברית במייל

השקת מערכת ההפעלה ווינדוס פון 8 של מיקרוסופט בישראל, היתה אמורה לחמם את הגזרה בענף הסמארטפונים. סטיב באלמר, מנכ"ל החברה, הגיע במיוחד לארץ להשיקה ויצרניות הטלפונים חיממו מנועים והשיקו יחסית במהירות את המכשירים החדשים והנוצצים שלהם, שבאו להתחרות בהגמוניה של אפל וגוגל.

כמעט 4.5 חודשים עברו מאז הושק הסמארטפון הראשון - 8X של HTC בארץ והתמונה שמתגלה עצובה מאוד. רק 4 גופים גדולים בחרו להשיק את האפליקציות שלהם בפלטפורמה של מיקרוסופט.

חברת טלמפ השיקה את פתרון הניווט שלה הקיים בתשלום ללקוחות אורנג', סלקום ופלאפון. לקוחות הוט מובייל, גולן טלקום, יו פון ורמי לוי, יאלצו לנווט בדרכים מסורתיות יותר, אם ירצו לקנות ווינדוס פון. אתר וואלה השיק גם את האפליקציה שלו, בנוסף לאתר יד 2.

אחת ההבטחות שמיקרוסופט הציגה באירוע עם באלמר בגני התערוכה, הוא הארנק הסלולרי. ההכרזה הזו הייתה ביחד עם לאומי קארד, שהוציאה יום לאחר מכן הודעה, המבשרת שהיא עובדת על אפליקציה לווינדוס פון 8. מאז, חברת האשראי עדיין לא השיקה את האפליקציה שלה, לעומת זאת, ישראכרט שבחרה בקו תקשורתי צנוע יותר במקרה הזה, כבר מציעה מספר שבועות את האפליקציה שלה בחנות של מיקרוסופט.

מיקרוסופט ישראל לא מתעוררת

האצבע המאשימה במקרה של חוסר באפליקציות בווינדוס פון 8 צריכה להיות כלפי מיקרוסופט ישראל. לאחר 4.5 וחצי חודשים בהם שמעו את הביקורת, בחברה לא מצליחים לשכנע את מפתחי האפליקציות הישראליים למהר ולהשיק אפליקציות לפלטפורמה הסלולרית. דווקא עם מערכת ההפעלה חלונות 8 למחשבים וטאבלטים, האחראיים לתחום עשו עבודה טובה, כאשר חרשו את גופי המדיה השונים לפני ההשקה, בכדי שאלו יפתחו אפליקציות תואמות.

במיקרוסופט ישראל גם לא הצליחו לגרום למתכנתים ברדמונד לתקן את שירות הג'ימייל במכשירי הווינדוס פון 8. כל מי שירכוש מכשיר וינסה לשלוח מיילים בעברית דרך השירות הפופולארי של גוגל, יגלה שרוב ההודעות שהוא שולח מגיעות בג'יבריש. למה ג'ימייל לא עובד טוב בעברית ובאפל כן? רק לבאלמר או למנכ"ל מיקרוסופט ישראל דני ימין התשובה.

קמפיינים גדולים

חברת פרטנר נמצאת בימים אלו באוויר עם קמפיין לשיווק מכשירי הלומיה של נוקיה. רק לפני מספר שבועות סיימה יבואנית נוקיה בארץ - יורוקום, קמפיין חסר תקדים בנוף הישראלי לשיווק סדרת הסמארטפונים שלה.

החברה ככל הנראה הצליחה למכור מספר רב של מכשירים בשיטה הזו. ביבואנית HTC בארץ - טאץ' גרופ וגם בסמסונג ישראל בחרו באיפוק שיווקי לעומת יורוקום. גם כאן, לא ברור אם בגלל שבחברות הבינו שצריך לחכות שמערכת ההפעלה תבשיל או בגלל שרצו לחסוך כסף. יכול להיות שגם שתי התשובות נכונות.

בסופו של דבר, יכול להיות שמיקרוסופט ישראל תחליט מתישהו לזרז את נושא האפליקציות, אבל עד אז בלקברי צפויה להיכנס עם מערכת ההפעלה - בלקברי 10 לארץ, ואולי היא תביא לכאן את התחרות המיוחלת מול אפל וגוגל.