יגאל אהובי מנפיק אג"ח עם שעבודים על בנייני משרדים בת"א

חברת הנדל"ן רבד של אהובי - השותף המיתולוגי של דלק נדל"ן - מבקשת לגייס 60 מיליון שקל

הגאות בשוק האג"ח הקונצרניות מייצרת הזדמנויות למיחזור חוב, גם עבור חברות קטנות יחסית וחברות השורה השנייה. כזו היא חברת הנדל"ן רבד, שבשליטת יגאל אהובי - החברה זיהתה את חלון ההזדמנויות שנפתח באחרונה, ומקדמת הנפקת אג"ח בהיקף של כ-60 מיליון שקל.

כיום לרבד סדרה אחת נסחרת, בהיקף של כ-90 מיליון שקל, והיא מדורגת Baa2 באופק שלילי על ידי מידרוג. התשלום המשמעותי הבא, של כמחצית הסכום (44 מיליון שקל), צפוי בסוף השנה. עלייה דו-ספרתית שרשמה הסדרה בחצי השנה האחרונה, לתשואה של כ-4% בלבד, צפויה לסייע לה בהנפקת הסדרה החדשה.

נכון לסוף הרבעון השלישי של 2012, קופת המזומנים של החברה הכילה כ-49 מיליון שקל. לחברה היה אז הון עצמי של 262 מיליון שקל (כ-26% מהמאזן), והיא צופה כעת כי בדוחות לסוף 2012 יגיע הונה העצמי ל-248 מיליון שקל ויהווה 32% מהמאזן.

17 נכסים באירופה ובישראל

להבטחת הצלחת ההנפקה, המתוכננת במח"מ של 4.8 שנים, מציעה רבד שעבוד ראשון על זכויותיה בשני בנייני משרדים בתל אביב - חלק מבניין פלטינום ברחוב הארבעה, ובית אגיש רבד שברחוב מוזס, ששוויים מוערך ב-76 מיליון שקל. לרבד 17 נכסי נדל"ן מניב, שפרושים בעיקר במערב אירופה, לצד פעילותה בישראל.

שמו של יגאל אהובי עלה לכותרות בימי הגאות של 2007, בעת שיזם והוביל עסקאות ענק לרכישת נדל"ן באירופה, ובעיקר בבריטניה, לצד חברת דלק נדל"ן (שקרסה בהמשך). לאחר שאהובי רכש את השליטה ברבד לפני כשש שנים, זינק שוויה עד 1 מיליארד שקל, אולם המשבר העולמי גרר אותה, יחד עם יתר חברות הנדל"ן שפעלו בחו"ל, מטה, וכיום היא נסחרת בשווי של כ-100 מיליון שקל בלבד.

המספרים של רבד
 המספרים של רבד