אושר המימון להקמת שדה תעופה בינלאומי בתמנע

כל חברי מועצת רש"ת, בראשותו של היו"ר עובדיה עלי, תמכו פה אחד בהחלטה לאשר את המימון

מועצת רשות שדות התעופה (רש"ת) הודיעה כי אישרה את המימון להקמת שדה תעופה בינלאומי בתמנע.

בהצבעה שהתקיימה אתמול (ב'), כל חברי מועצת רש"ת, בראשותו של היו"ר עובדיה עלי, תמכו פה אחד בהחלטה לאשר את המימון. ההצבעה התקבלה פה אחד, לרבות קולו של הדירקטור שאול מרידור, לאחר קבלת דרישתו של האחרון, המכהן כיו"ר ועדת הכספים של מועצת המנהלים של רש"ת, לבצע התאמות בתקציב המקורי לאחר שנחשף כי הקמת השדה במימון עצמאי של רש"ת תוביל אותה לגירעון מצטבר של 9.45 מיליארד שקל עד שנת 2030. לפני כשבועיים, מרידור התפטר מראשות הוועדה במחאה על הגירעון המצטבר.

ברש"ת הסבירו כי תזרים המזומנים שהוצג לועדת הכספים שהתכנסה בהיעדרו של היו"ר, התבסס על הנחות יסוד ופרוייקטים שמועצת הרשות כבר קבעה בעבר שאין בהם צורך תפעולי. תחזית התזרים כללה את המימון להקמתה של הזרוע החמישית שטרם נדונה, אושרה או תוכננה והזרוע הרביעית שטרם אושרה במועצת רש"ת. רק הזרוע החמישית תוקצבה בתחזית התזרים בעלות של כ- 5.7. מיליארד שקל.

מטרת הזרועות לקלוט מספר גדול יותר של נוסעים נכנסים לשדה התעופה. עוד צוין כי בדיון של ועדת הפיתוח שהתכנסה לפני למעלה משנה (ביולי 2011) הדגיש עלי יו"ר רש"ת כי "להגדיל את הזרוע הרביעית זאת שגיאה אסטרטגית".

ברש"ת מדגישים כי העתקת הפעילות של שדה התעופה מאילת לתמנע לטיסות בינלאומיות הוא צורך לאומי המתחייב ממיקומו ויכולת הקיבולת של השדה הקיים באילת. השדה בתמנע, על שמם של אילן ואסף רמון, ייתן מענה לצורך בשדה חלופי לנתב"ג.

"חוסנה הפיננסי של רש"ת במהלך השנים האחרונות והיותה מוקד ידע לאומי בתחום התעופה, הם שעמדו בבסיסה של החלטת הממשלה להטיל על רש"ת להקים ולנהל את שדה התעופה בתמנע", נמסר.