בכירי השפים יוצאים לחופשות אוכל ברחבי העולם

יונתן רושפלד בלונדון ■ עומר מילר בניו יורק ■ ירון שלו בפריז ■ רפי כהן במרקש ■ איילת לטוביץ' בבריטני ■ דיוויד פרנקל בברצלונה ■ תמר כהן צד באמילה רומנה ■ וניר צוק ברומא

לונדון, אנגליה

יונתן רושפלד, הרברט סמואל ועלמה

"במרכז שוק פורטובלו נמצאת חנות הספרים Books for cooks ובה מבחר ספרי הבישול הטוב בעולם. ממש ממול נמצאת Spices ובה התבלינים הטובים ביותר שתוכלו להעלות על הדעת.

"עד לפני 20 שנה, אם לא היית בן למעמד מסוים, לא יכולת למצוא מסעדה טובה בלונדון. חלק ניכר מהמהפכה בה נעשה על ידי אלן יהו, שהביא לעיר, בין היתר, את מסעדת הדים סם Yauatcha. יש בה את כל מנעד הדים סם האפשרי, החל מהמסורתיים ועד כאלה עם חומרי גלם מטורפים כמו צדפות סקלופ טריות, בשר צבי או פטריות נדירות מכל רחבי הגלובוס. חובה להזמין מקום מראש, ואם השגתם כזה, תנו למלצרים המיומנים להמליץ לכם.

מסעדה נוספת שמעניקה חוויה בלתי נשכחת היא ריוור קפה, שמחליפה את התפריט פעמיים ביום ומשתמשת בחומרי הגלם הטובים ביותר שמגיעים יום יום מאיטליה. The Ledbury, מסעדה עם שני כוכבי מישלן, מציעה מטבח עדכני, קל, מרענן ויצירתי, ויש לה תפריט יינות מרגש במיוחד.

"מבין כל המלונות הנוצצים אני בוחר אחד פשוט, שרלוק הולמס. מלון נעים במרכז העיר עם אווירה בריטית נעימה ומערסלת".

ניו יורק, ארה"ב

עומר מילר, חדר האוכל ושולחן

"מכיוון שאני לא יכול לעזוב לתקופות ארוכות ולנסוע למזרח, אני נוסע לניו יורק שם אפשר להשיג את כל סוגי האוכל: תאילנדי, איטלקי, יפני. כל הזמן נפתחות שם מסעדות חדשות ואני יכול להגשים שם את כל הפנטזיות הקולינריות. כשאני נוחת שם כל האווירה משפיעה עליי, הגוף משתנה לי. אני בלי דאגות, נותן לעיר לשלוט ומטייל ברגל כמה שיותר. אני לא אוהב לתכנן את הטיול יותר מדי ותמיד מוצא את עצמי עוצר במקומות קטנים, בעיקר בצ'יינה טאון.

"Soto היא מסעדה יפנית בשדרה השישית שאף פעם לא מאכזבת אותי. היא קטנה ולא טרנדית, לא רועשת, פונקציונלית והאוכל שם מהמם. ההתמחות שלה היא קיפודי ים, אבל אם אתה לא אוהב אותם תמצא שם גם דברים אחרים לאכול. היופי הוא במינימליזם. חומרי הגלם הם ללא פשרות, והיד מדויקת ובלי קשקושים.

"אני לא חסיד גדול של מלונות, בדרך כלל אני ישן אצל חברים או מוצא דירה באינטרנט. ככה אני גם מרגיש בבית. דרך אתר Airbnb אפשר למצוא דברים מגניבים ונוחים".

עומר מילר ניו יורק, ארה
 עומר מילר ניו יורק, ארה

פריז, צרפת

ירון שלו, טוטו

"אני חוזר לפריז כי יש לי עבר בעיר הזאת. הייתי נוסע לשם עם סבתא שלי בתור ילד. מכיוון שמגיל 12 כבר עבדתי כעוזר לשף, כשהגעתי לעיר הייתי מסדר לעצמי את הפרנקים לפי הארוחות. בבוקר הייתי מגיע ל-Fauchon שבכיכר מדלן, מעדנייה צרפתית ותיקה, שאפשר למצוא בה הכול: פירות ים, שוקולד, יינות. בצהריים הייתי הולך ל-Caviar Kaspia הידועה כבר כ-80 שנה כאחת מהמסעדות הטובות בעולם, ואנשי עסקים, מעצבי אופנה, כוכבי קולנוע, סופרים וסתם עשירים גרגרנים נוהרים אליה. בגיל 17 גרתי שנה בפריז ועבדתי בשתי מסעדות משובחות במיוחד: מישל רוסטאן ואפיסיוס.

"היום כשאני נוסע לפריז אני אוהב לשבת בפטיו של מלון קוסט, שבו מתארחים האנשים הכי יפים. יש שם את המרפסת הכי יפה בעולם. כל דבר שאוכלים שם יהיה טוב ואפשר לשבת, לשתות ולהסתכל. כדאי ללון במלון קריון בכיכר הקונקורד. זה מלון מהעתיקים בעולם. מלא שטיחי קיר, נברשות, רהיטים ופסלים מהמאות ה-17 וה-18. בסוויטת ליאונרד ברנשטיין אפשר למצוא כמה מהפסנתרים של המנצח".

ירון שלו פריז, צרפת / צילום: איל יצהר thinkstock
 ירון שלו פריז, צרפת / צילום: איל יצהר thinkstock

*** הכתבה המלאה - במגזין "ליידי גלובס" הנמכר גם בסטימצקי