הכנסות שיא בתולדות הטוטו: 1.79 מיליארד שקל

הוספת ענפים חדשים לתוכנייה ויורו 2012 סייעו לטוטו לרשום את השנה הפיננסית הטובה בתולדותיו ■ נמשך המו"מ עם ההתאחדות על חידוש ההסכם השיווקי

הטוטו סיים את שנת 2012 עם ההכנסות הגבוהות בתולדותיו: המחזור של הארגון בשנה החולפת צמח ב-17% בהשוואה לשנה הקודמת והסתכם ב-1.791 מיליארד שקל. במשחקי הווינר היומיים נרשמו הכנסות שיא של 1.664 מיליארד שקל.

הסיבות העיקריות לגידול בהכנסות הן טורניר היורו שנערך בקיץ באוקראינה ופולין, והוספת הענפים החדשים לתוכניית המשחקים - דוגמת טניס, כדוריד, פוטבול ועוד.

הרווחים עלו ב-14% בהשוואה לשנה הקודמת, והסתכמו ב-702 מיליון שקל. מתוך סכום זה יועברו בחזרה לספורט, לאחר ניכוי הוצאות לפעילות שיווקית, חסויות לספורט ותפעול, כחצי מיליארד שקל.

בתוך כך, התייחס הבוקר (ג') יו"ר הטוטו, צחי פישביין, להמשך המשא-ומתן מול ההתאחדות לכדורגל על חידוש ההסכם השיווקי בין הצדדים. במסגרת החוזה בין הגופים, שיסתיים בתום עונת המשחקים הנוכחית (2012/13), מעביר הטוטו להתאחדות סכום מקסימלי של 80 מיליון שקל בשנה, בהתאם להגעה ליעדים שיווקיים.

"אנחנו מרגישים שמשהו חורק בכדורגל", אמר פישביין. "הטוטו זה לא בנק שרק משקיע ולא קובע כלום".

הטוטו הציג מספר עקרונות שידרוש על מנת לחדש את ההסכם עם ההתאחדות. בין היתר, הבהירו בטוטו כי ידרשו הקמת מינהלת ליגה באופן מיידי, שהכספים מההסכם השיווקי יועברו ישירות לקבוצות ולא באמצעות תיווכה של ההתאחדות, המשך המלחמה באלימות במגרשים.

עיקרון נוסף שדורש הטוטו לקיימו הוא אימוץ המלצות הוועדות הציבוריות שקמו לשיפור הכדורגל - ועדת דודי כהן שהוזמנה על-ידי יו"ר ההתאחדות אבי לוזון, וועדת זליכה שהוזמנה על-ידי שרת הספורט היוצאת לימור לבנת, שהמלצותיה הסופיות טרם פורסמו. בין ההמלצות המדוברות - בחירת יו"ר להתאחדות שאינו מזוהה עם קבוצה כלשהי.

"האינטרסים שלנו הם משותפים ואין סיבה שלא יהיה הסכם עם ההתאחדות. כולנו רוצים לקדם את הכדורגל הישראלי", סיכם פישביין.

מההתאחדות לכדורגל נמסר בתגובה, כי "ההתאחדות כבר הודיעה כי לא תתנגד לכל המהלכים של הקמת המינהלת ולהיפך, ההתאחדות היא זו שיזמה את הקמת המינהלת ואף מממנת אותה בשלבי ההקמה. בכל מקרה, אנחנו לא מנהלים את המו"מ בכלי התקשורת אלא בחדרי הישיבות".