מנויים לכביש 6? ייתכן שתשלמו על נסיעות שלא ביצעתם

תלונה שהגיעה ל"גלובס" חושפת: מנויי כביש 6 שמכרו את מכוניתם והעבירו בעלות במשרד הרישוי, עלולים לשלם על נסיעות שלא ביצעו ■ מנפלאות הביורוקרטיה

מנפלאות הביורוקרטיה: מנויי כביש 6 שמכרו את מכוניתם והעבירו בעלות במשרד הרישוי, עלולים לשלם על נסיעות שלא ביצעו - כך עולה מתלונה שהגיעה ל"גלובס".

מ', שמכר את מכוניתו בשנת 2006, קיבל לאחרונה, לתדהמתו, דרישת תשלום של 70 מכביש 6 על הרכב שמכר.

גם לאחר שהוכיח לנציגי כביש 6 שהרכב נמכר והבעלות הועברה כחוק, התעקשו אלה לגבות ממנו את התשלום, משום שפרטי הבעלות לא עודכנו במערכות של כביש 6. לא הועילו הסבריו כי הפרטים מעודכנים במאגר משרד הרישוי: נציגי כביש 6 איימו כי אם לא ישלם, תעבור דרישת התשלום להוצאה לפועל.

"ביקשתי לקבל את פרטי בעל המכונית כדי שישלם הוא, אך הנציגים טענו שאין להם סמכות", מספר מ' ל"גלובס".

מבדיקת "גלובס" עולה כי הבעיה קיימת רק כאשר מדובר במנויים לכביש 6, ולא עם נוסעים מזדמנים שאת פרטיהם דווקא כן מקבלים בכביש 6 ישירות ממשרד הרישוי. למנויים, המערכת משגרת אוטומטית את דרישת החוב, גם אם המנוי אינו עוד בעל הרכב.

בשיחה מוקלטת עם נציגי כביש 6 מציין הנציג כי מדובר בתופעה מוכרת, וגם במדור זה דיווחנו כבר לפני כשנתיים על מקרה דומה: אדם שנאלץ לשלם כ-1,800 שקל עבור נסיעות שבוצעו במכונית שמכר שנתיים לפני כן. ברור היה גם אז כי לא הוא ביצע את הנסיעות האמורות, אולם לאחר שנפתח נגדו תיק בהוצאה לפועל - הוא שילם את החוב.

מכביש 6 נמסר בתגובה: "ללקוחות יש בחירה אם לנסוע כלקוח מזדמן, ואז נשלחת חשבונית בהתאם לפרטים שמתקבלים ממשרד הרישוי; או לנסוע כמנוי שמוזיל משמעותית את תעריפי הנסיעה, ואז החיובים נגבים אוטומטית בהתאם לפרטים שבמערכת. בעל המנוי מתחייב לעדכן על כל שינוי בפרטיו, כפי שנהוג בכל התקשרות בין לקוח לחברה. הלקוח לא עדכן על מכירת הרכב ולא איפשר לבטל את המנוי בזמן. לכן, 3 נסיעות שבוצעו כשהרכב היה משויך למנוי שלו - חויבו בחשבונו".

צפו בתוכנית המלאה על כביש 6 בגלובס TV - בסרטון המצורף.