דוד חודק: ועדת חודק לא סיפקה כלים לטיפול בהסדרי החוב

עו"ד חודק, שעמד בראש הוועדה להסדרת שוק האג"ח הקונצרניות‏, הציע למנות מעין "נאמן על" שיטיב עם השוק ■ "הנאמן יהיה אקטיבי שבנושאים רגילים אינו כפוף לאסיפת האג"ח ויוכל לסגור עם החברה נושאים ללא הסכמת מחזיקי האג"ח"

"ארגז הכלים שוועדת חודק נתנה לטיפול בהסדרי חוב אינו יעיל מספיק, ויש לטפל בנושא. הממשק בין החברות לבעלי האג"ח באמצעות הנציגויות אינו יעיל במצבי משבר, ובינתיים מושמד ערך חוב וערך חברה אמיתי". כך אמר היום (ד') עו"ד דוד חודק, ראש משרד גרוס, קליינהנדלר, חודק הלוי גרינברג ושות'. את הדברים אמר חודק, שכזכור עמד בראש הוועדה להסדרת שוק האג"ח הקונצרניות‏ (ועדת חודק), במהלך ועידת תל אביב להשקעה מוסדית של DC Finance‏.

חודק הציע למנות 'נאמן על': "ניסיון החיים שלי כעו"ד פרקטי מלמד אותי ש'נאמן על' יטיב עם השוק. הנאמן יהיה אקטיבי שבנושאים רגילים אינו כפוף לאסיפת האג"ח ויוכל לסגור עם החברה נושאים ללא הסכמת מחזיקי האג"ח, כמו למשל תיקון שטר החוב. חובות הזהירות והנאמנות שלו יהיו כמו דירקטור, ובנושאים בלתי רגילים כמו הסדר הוא יוכל לדון עם החברה ולהגיע להסכמות שיידרשו לקבל הסכמת מחזיקי האג"ח. זה יוריד מהפרק אג'נדות", אמר.
בנוסף, הוא הציע להקים קרנות לסיוע לחברות במצוקה פיננסית, "על מנת לסייע למוסדיים ולשכלל את השוק", ולשנות את כללי ה-OPM (כספם של אחרים - המוסדיים) כך שהגורם המנהל יהיה בסיכון מקביל לתיק הפנסיה, מה ש"ימנע הכנסת נכסים רעילים וניהול תיק לא ראוי".

בהמשך, תקף חודק את בית ההשקעות פסגות, שהצהיר לאחרונה כי ינהל "רשימה שחורה", הכוללת חברות ובעלי שליטה שנקטו בפעולות, שלדברי בית ההשקעות עלולות לפגוע בזכויות לקוחותיהם: "רשימות שחורות זה בעייתי. מי שמם בכלל לעשות רשימות? הם יבדקו כל החלטה לעומק כמו בית משפט? מחר תהיה גם רשימה שחורה של בתי השקעות שנפלו".