גרמניה תציג קיצוץ של 5 מיליארד אירו בתקציב לשנת 2014

על רקע הנסיונות באירופה לפנות לתוכניות לעידוד הצמיחה ביבשת כפתרון למשבר במקום תוכניות צנע, הודיעה גרמניה על כוונתה לבצע קיצוץ של מעל ל-5 מיליארד אירו בתקציב שלה לשנת 2014

על רקע התגברות הקריאות באירופה להתחיל להתמקד בתוכניות לעידוד הצמיחה כדרך לטיפול במשבר ביבשת במקום בתוכניות צמח, אמר אתמול (ד') שר האוצר של גרמניה וולפגנג שאובלה כי תקציב המדינה לשנת 2014 יכלול קיצוץ של למעלה מ-5 מיליארד אירו, כך שתקציב המדינה הכולל יעמוד על פחות מ-300 מיליארד אירו.

על פי הדיווח ב"פייננשל טיימס" משמעות התקציב של 2014 היא שגרמניה תגיע לאיזון תקציבי כבר בשנת 2015 - כשנה לפני תאריך היעד המקורי. שאובלה הגדיר את תוכנית ההוצאות החדשה של ממשלת גרמניה, כפי שמשתקפת בתקציב החדש, כ"איחוד ידידותי לצמיחה", שנועד להוכיח למדינות גוש האירו כי איזון תקציבי וצמיחה הם דברים שלא קשורים אחד בשני.

גורמים בממשלת גרמניה מודים כי עיתוי פרסום הפרטים על התקציב החדש של המדינה אינו מקרי, ושמועד פרסום הפרטים הוקדם בשבוע על מנת לפרסם אותו ערב פסגת מנהיגי אירופה שתחל היום - פסגה שהייתה אמורה לדון בדרכים לעידוד הצמיחה כחלק מהפתרון למשבר ביבשת במקום הצורך בתוכניות צנע נוספות.