הציפורים והחזירים של אנגרי בירדס עוברים לטלוויזיה

הסדרה "Angry Birds Toons", בכיכוב החזירים והציפורים הזועמות, תנסה לרכוב על הגל שכבר הניב ליצרנית המשחק הכנסות של 200 מיליון דולר בשנה שעברה

כשפיטר וסטרבקה, מנהל השיווק של יצרנית "אנגרי בירדס", הצהיר בראיון ל"גלובס" בינואר 2011 כי הציפורים הזועמות הולכות להיות מותג גדול יותר ממיקי מאוס - לא מעט גבות הורמו. איך Rovio, יצרנית משחקים מפינלנד, שמתבססת בעיקר על משחק מוצלח אחד, קוראת תיגר על מותג וחברה שקיימים כבר עשרות שנים ושווים יותר מ-100 מיליארד דולר? אולם בתקופה שעברה מאז נראה שלא היה מדובר בתעלול יח"צני בלבד.

אחרי אינספור דיווחים ושמועות, בשבת הקרובה צפויה לעלות סוף-סוף לשידור בטלוויזיה "Angry Birds Toons", סדרת טלוויזיה בת 52 פרקים קצרצרים בני 3 דקות בכיכובן של הדמויות המוכרות של הציפורים והחזירים.

הכוונה של Rovio להביא את המשחק הפופולרי אל המסך בסלון הייתה באוויר הרבה זמן ואפילו נחשבה לצעד הגיוני לאור הפופולריות של המשחק.

צפייה ישירה מהמשחק עצמו

"כבר הרבה זמן שרצינו לספר למעריצינו את סיפורם של הציפורים הזועמות והחזירים הרעים, להציג את עולמם ואת אישיותה של כל דמות", אמר השבוע מייקל הד, מנכ"ל Rovio.

ניק דורה, ראש מחלקת האנימציה של החברה, הוסיף: "רצינו לשלב את התחושה של סדרת אנימציה קלאסית בשילוב של אלמנטים מודרניים. הצוות שלנו עבד קשה מאוד על מנת לספק למעריצי המותג מקור נוסף להנאה ולחוויית הדמויות האהובות".

הסדרה החדשה תשודר ב-12 ערוצי טלוויזיה בעולם, כולל ערוץ הילדים בישראל, לצד שירותי סטרימינג ו-VOD שונים. אבל ב-Rovio החליטו ללכת צעד קדימה ולאפשר צפייה ישירות ממשחק האנגרי בירדס עצמו.

"עם יותר מ-1.7 מיליארד הורדות, אנחנו יכולים להגיע לקהל עולמי רחב ומעורב רגשית יותר מאשר רק בדרכי ההפצה המסורתיות", אמרו בחברה.

כך, יום למחרת השידור הטלוויזיוני, יוכלו כל משתמשי אנגרי בירדס בעולם לצפות בפרקים השבועיים מהמסך הראשי במשחק הסלולרי, לאחר שעדכנו לגרסה האחרונה.

את המשחק אנגרי בירדס הורידו 50 מיליון איש בשנה הראשונה לקיומו ב-2010, והוא עמד בראש טבלת האפליקציות בתשלום המורדות ביותר, במשך 275 ימים. אחד המשחקים האחרונים בסדרה, Angry Birds Space שהושק במארס אשתקד, הגיע למקום הראשון בחנות של אפל ב-116 מדינות, ואף רשם שיא עם 50 מיליון הורדות תוך 35 יום.

עם נתונים כאלה, ב-Rovio החליטו לחשוב כלכלית ולמתוח את המותג אל מחוץ למסך הסלולרי. זה התחיל בבובות ובמשחקי לוח והמשיך לתחום האוכל עם ארטיקים, קורנפלקס ומסטיקים ועד לתחתונים ולמצעים. אחד השיאים הגיע בשנה שעברה בדמות גני שעשועים שמשלבים את הציפורים הזועמות.

במקביל, החברה עובדת גם על פיתוח סרט בהשתתפות הציפורים, אבל הוא מתוכנן לצאת רק ב-2016. המפיק בפועל של הסרט צפוי להיות דיוויד מייסל, מי שמכר את חברת מארוול - החברה שמאחורי ספיידרמן, אקס מן וגיבורי-על אחרים - לדיסני ב-2009 תמורת 4.3 מיליארד דולר.

מתיחת המותג של אנגרי בירדס משתלמת כלכלית. Rovio רשמה אשתקד הכנסות של 200 מיליון דולר מסדרת משחקי המותג, כש-40% מתוכן הגיעו מתחום המרצ'נדייז ומכירת הזיכיונות למוצרים השונים שלה.

החברה אמנם לא מדווחת על הכנסות - לפחות עד שלא תצא להנפקה שמתוכננת בעתיד - אך ניתן להסיק כי לא רחוק היום שבו היוצרות יתהפכו, והכסף הגדול יזרום מהמוצרים הנלווים.

אנגרי בירדס
 אנגרי בירדס

עשו את זה קודם: מותגי משחקים שעברו למסך הקטן

אנגרי בירדס הוא לא המשחק הראשון שעובר אדפטציה לטלוויזיה. נינטנדו היפנית היא החברה הבולטת בינתיים בתחום, עם שני מותגים עיקריים שהצליחה להחדיר גם לטלוויזיה.

השרברב המפורסם בעולם, מריו, היה בין הראשונים לעבור למסך בסלון. אחת הסדרות המפורסמות שמבוססות על דמותו, The Super Mario Bros. Super Show, עלתה לאוויר ב-1989.

מותג אחר מבית נינטנדו היה של פוקימון, כשסדרת אנימציה בכיכובו שודרה החל מ-1997 וכבר רצה 17 עונות ביפן ובמדינות נוספות.

גם סגה, פעם היריבה הגדולה של נינטנדו, הביאה ב-1993 את הקיפוד הכחול שלה, סוניק, אל המרקע, כשהסדרה בכיכובו עדיין משודרת, ואפילו בישראל.

אם Rovio רוצה להיות דיסני, החברה הוותיקה דווקא הולכת בדרכיה של יצרנית המשחקים הפינית. המשחק הפופולרי שלה Where's My Water, עם דמות התנין החביבה סוואמפי, קיבל סדרת אנימציה ברשת וייתכן שבעתיד יגיע גם לטלוויזיה.

משחק מוכר נוסף הוא Cut The Rope של יצרנית המשחקים הרוסית ZeptoLab, שכוללת את היצור הירקרק Om Nom, שבמסגרת שיתוף-פעולה עם אולפני סוני אמור להגיע למרקע ב-2014.

"פלטפורמות כמו פייסבוק ומובייל מביאות מיליוני משתמשים למשחקים", אומר ראש שותפויות הגיימינג של פייסבוק באירופה, ג'וליאן קודריניו. "כשיש לך כמות כזו גדולה של מעריצים, אין ספק שהם ילכו אחריך גם למוצרים אחרים שמבוססים על אותו מותג".

גם זינגה, אחת מיצרניות המשחקים הפופולריים בשנים האחרונות, עושה את צעדיה אל המסך. המשחק הידוע מבית החברה, Farmville, צפוי להביא את מוצרי החווה החקלאית שלו אל הסלון הביתי, כשהבמאי והמפיק של "נמלטים" ו"שעת שיא", ברט רטנר, יהיה מאחורי המושכות.

משחק נוסף של זינגה שייתכן ויעשה את המעבר הוא Draw Something, שהיה להיט גדול בשנה שעברה אך דעך במהרה. על-פי הדיווחים, יהיה מדובר בשעשועון, כשהמפיק בפועל יהיה ריאן סיקרט ("אמריקן איידול").