הבמאי זוכה האוסקר אנג לי יביים סדרה חדשה של קשת

מדובר בסדרה "tyrant" של יוצרי "הומלנד", גידי רף והווארד גורדון ■ זהו הפרויקט הטלוויזיוני הראשון של אנג לי, שזכה בשני פרסי אוסקר על "הר ברוקבק" ו"חיי פיי"

הבמאי הסיני זוכה האוסקר אנג לי יביים את הפיילוט לדרמה האמריקאית החדשה שהזכיינית הישראלית קשת שותפה להפקתה.

מדובר בסדרה "tyrant", של יוצרי "הומלנד", גידי רף והווארד גורדון. השניים, שעמדו מאחורי העיבוד לסדרה הישראלית של רף, "חטופים", ייעדו את הפרויקט השני שלהם ישירות לשוק האמריקאי, והפיילוט הוזמן על-ידי רשת fx.

הבמאי המוערך אנג לי זכה בשני פרסי אוסקר על הסרטים "הר ברוקבק" ו"חיי פיי". זהו הפרויקט הראשון של לי אחרי "חיי פיי".

לפיילוט לסדרה החדשה שותף קרייג וורייט, מכותבי "עמוק באדמה", והוא עוסק במשפחה אמריקאית שנגררת לעלילה סוערת המתרחשת במזרח התיכון. לי ישמש גם כמפיק שותף לסדרה.

אבי ניר, מנכ"ל זכיינית ערוץ 2 קשת, ורן תלם, סמנכ"ל התוכניות של הזכיינית, יוגדרו כמפיקים אחראיים שותפים (executive producers).

הסדרה תופק על-ידי 21 FOX ומיועדת לשידור כאמור ברשת הכבלים FX. על תיווך העסקה אחראי ריק רוזן מ-WME Entertainment, סוכנה של קשת בארה"ב ומי שאחראי על עסקת "חטופים"/"הומלנד".

ברט סלק, נשיא FOX 21 מסר כי "העובדה שאנג לי בחר ב-'Tyrant' כפרויקט הטלוויזיוני הראשון שלו מעידה על אופיה יוצא הדופן של הסדרה".

אבי ניר, מנכ"ל קשת, מסר בתגובה: "אנחנו שמחים ומתרגשים שבמאי בסדר גודל של אנג לי בחר להוביל את הפרויקט. הקרדיט הוא לגידי רף על הרעיון והכתיבה וכמובן להווארד גורדון על ההובלה. יחד עם קרייג רייט מדובר בצוות פנטסטי, ואנו גאים לקחת חלק בסדרה".