מחירי הדירות זינקו 1.7% בינואר - העלייה החדה מיוני 2010

שוב האצה בעליית מחירי הדירות ■ נתוני הלמ"ס מצביעים על חודש 7 ברציפות של עליות מחירים ועל עלייה של 8.5% בשנה האחרונה ■ מחירי הדירות זינקו בכ-77% מתחילת גל העליות הגדול שהחל במאי 2007

שוק הדיור רק הולך ומתחמם: מחירי הדירות זינקו ב-1.7% בחודש ינואר - העלייה החדה ביותר מאז יוני 2010. כך עולה מנתוני מדדי המחירים שפרסמה בסוף השבוע הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. יצוין כי בנק ישראל מתחשב במדד הלמ"ס בשיקולי המדיניות המוניטרית שלו.

ינואר היה החודש ה-7 ברציפות של עליות מחירים בשיעור מצטבר של 6.8%. זהו גם החודש השלישי ברציפות שבו המחירים עלו ב-1% ומעלה, לאחר עלייה של 1%-1.1% בחודשים נובמבר-דצמבר.

בישיבת הריבית האחרונה הביעו חברי הוועדה המוניטרית בבנק ישראל דאגה מקצב עליית מחירי הדירות. בפרוטוקולים מאותה ישיבה, שפורסמו השבוע, נכתב כי "קצב עליית המחירים בחודשים האחרונים ממשיך להיות גבוה". עם זאת, בבנק ישראל הדגישו כי ההגבלות שהוטלו בשוק המשכנתאות פועלות על צד הביקוש בלבד ואין בהן כדי למתן את שוק הדיור: "המדיניות המוניטרית פועלת בעיקר על צד הביקוש, בעוד הצעדים הנדרשים הם צעדי היצע אשר ביכולתם להביא לגידול במלאי הדירות תוך ירידת מחירים, וצעדים כאלו לא צפויים לפני השלמת הרכבת הממשלה והעברת התקציב".

מחירי הדירות עלו ב-8.5% ב-12 החודשים שהסתיימו בינואר והשלימו זינוק של 77.4% מתחילת גל העליות הגדול שהחל במאי 2007.