טייקון מגייס כספים לפרויקט שמבטיח חיי נצח כבר ב-2045

דימיטרי איצקוב בן 35 הקים ארגון ללא מטרת רווח שמנסה לפתח טכנולוגיה שתאפשר חיי נצח עד שנת 2045 ■ הרעיון: העברת התודעה האנושית לרובוט

מי מאיתנו לא חולם על האפשרות לחיות לנצח? טייקון רוסי מנסה בימים אלה לגייס כספים לטובת פרויקט לפיתוח טכנולוגיה שתאפשר לבני האדם לחיות חיי נצח כבר בשנת 2045. על-פי דיווח באתר האינטרנט של רשת CNBC, המיליארדר הרוסי דימיטרי איצקוב מנסה בימים אלה לגייס משקיעים לפרויקט השאפתני שלו.

איצקוב, טייקון מדיה בן 35, הקים ארגון ללא מטרת רווח שנקרא "2045" במסגרתו הוא מתכוון לגייס מדענים שיעבדו על יצירת הטכנולוגיה שתאפשר לחלום שלו להתגשם. על-פי איצקוב, המדענים ינסו לפתח טכנולוגיה שתאפשר את העברת התודעה האנושית לרובוטים, וכך בעצם יבטיח חיי נצח.

"זהו מירוץ החלל הבא", אמר איצקוב במסיבת עיתונאים שכינס אתמול. הטייקון הרוסי כבר פנה למיליארדרים המופיעים ברשימת עשירי העולם של מגזין "פורבס" במטרה לגייס אותם לפרויקט. הוא מודה שאומנם לא קיבל תשובה מאף אחד מהם, אך הכוונה הייתה להגביר את המודעות לפרויקט, אבל כן אמר שהוא נמצא בקשר עם חלק מהאנשים שייתכן וישקיעו בפרויקט.

איצקוב אמר במסיבת העיתונאים שקיים אתמול כי החל מהקיץ הוא יפנה לקהילה העסקית כולה במטרה למצוא משקיעים שמוכנים לתמוך בפרויקט, אך הוא מודה שיהיה קצת קשה לשכנע חלק מהמשקיעים שכן יש קושי אצל חלק מהם לעכל עתיד שבו בני האדם יעבירו את הזכרונות שלהם לרובוטים.

"לא כולם מבינים את הרעיון שעומד מאחורי הפרויקט... אני יודע שניתן לשנות את העיניינים רק על-ידי שינוי באופן המחשבה שלנו", אמר איצקוב במסיבת העיתונאים שבה הדגיש כי אם המין האנושי רוצה לשרוד אז מדובר בתהליך אבולוציוני טבעי עבורו. "אין לי ספק בכלל, אפילו הקטן ביותר, שהמהלך הזה אפשרי".