הכסף זורם לבורסה: קרנות מנייתיות גייסו 130 מ' ש' בשבוע

מיטב: תעשיית קרנות הנאמנות גייסה בשבוע החולף כ-1.2 מיליארד שקל - ירידה של כמעט 50% לעומת השבוע הקודם שאת רובה ניתן לייחס לירידה בקצב הגיוסים לקרנות המסורתיות

בשבוע שעבר נרשמה ירידה בקצב הגיוסים לקרנות אג"ח כללי וקונצרני ועלייה קלה בקצב הפדיונות לקרנות אג"ח מדינה ושקליות. תעשיית קרנות הנאמנות גייסה בשבוע החולף כ-1.2 מיליארד שקל - ירידה של כמעט 50% לעומת השבוע הקודם שאת רובה ניתן לייחס לירידה בקצב הגיוסים לקרנות המסורתיות. כך, עפ"י אומדנים והערכות שבוצעו ע"י כלכלני מיטב.

קרנות אג"ח כללי, בדגש על קרנות מעורבות עם חשיפה מנייתית כגון: קרנות 90/10, סבלו מהירידות באגרות החוב הממשלתיות והקוננצרניות, ומנגד קיבלו רוח גבית מהעליות שנרשמו במדדי המניות. בסיכום שבועי גייסו קרנות אג"ח כללי כ-330 מיליון שקל, ירידה של כ-45% בקצב הגיוסים לעומת השבוע הקודם.

בשבוע שעבר נרשמו ירידות שערים של עד כ-0.5% במדדי התל-בונד 20,40,60, ומדד קונצרני כללי התממש בכ-0.7%. תגובת המשקיעים לירידות החדות באגרות החוב הקונצרניות לא איחרה להגיע וקרנות אג"ח קונצרני גייסו כ-100 מיליון שקל בלבד.

הקרנות המנייתיות שמרו על קצב גיוסים זהה לשבוע הקודם, זאת לאחר שגייסו בשבוע שעבר כ-130 מיליון שקל, מתוכם כ-90 מיליון שקל נותבו לקרנות מניות בארץ וכ-40 מיליון שקל לקרנות מניות חו"ל.

שבוע נוסף של גיוסים לקרנות הכספיות עם כ-875 מיליון שקל (בנתון זה נכללו רק גיוסים, ולא עלייה בנכסים עקב מיזוג קרנות מק"מ יחיד לתוך קרנות כספיות) ומנגד פדיונות של כ-90 מיליון שקל בקרב הקרנות השקליות. אלה אמורות "לאבד" עד סוף החודש נכסים של כ-5.8 מיליארד שקל כתוצאה ממיזוגים של קרנות מק"מ ומק"מ יחיד לתוך הקרנות הכספיות. מהלך זה הוא תוצאה ישירה של ביטול דמי המשמרת על קרנות כספיות בבנקים לעומת אי ביטול דמי משמרת על קרנות מק"מ יחיד.

אגרות החוב הממשלתיות סיכמו שבוע של ירידות שערים: מדד ממשלתי כללי ירד השבוע בכ-0.4% בהובלת אגרות החוב השקליות לטווח ארוך שירדו בכ-0.7%. קרנות אג"ח מדינה ממשיכות במקביל לאבד נכסים, זאת, לאחר שנפדו מהן כ-90 מיליון שקל. מתחילת השנה איבדו קרנות אג"ח מדינה כ-800 מיליון שקל.