מטוס ארקיע ביצע נחיתת חירום; ציפור נכנסה למנוע

רגעים של חרדה עברו הבוקר על 76 חיילים ואנשי הצוות בטיסת ארקיע, שעשתה את דרכה לבסיס צבאי , לאחר שציפור פגעה באחד המנועים וגרמה לתקלה ■ צוותי הצלה רבים נערכו לאורך מסלול הנחיתה בנמל התעופה בנגב, אך לבסוף נחת המטוס בשלום ולא היו נפגעים

דרמה בשמיים: מטוס של חברת ארקיע, שעל סיפונו 76 חיילים בדרכם לבסיס ואנשי צוות, נאלץ לבצע נחיתת חירום הבוקר בנמל התעופה עובדה בנגב, בעקבות תקלה באחד ממנועיו. לכל הנוסעים שלום.

בשעות הבוקר דיווחו הטייסים על תקלה שהתגלתה באחד ממנועי המטוס, ככל הנראה כתוצאה מפגיעת ציפור. בעקבות הדיווח הופנה המטוס לנחיתה מיידית בנמל התעופה עובדה, כשבמקביל נפרסו צוותים גדולים של כיבוי והצלה לאורך מסלול הנחיתה.

לבסוף נחת המטוס בשלום ואיש מבין הנוסעים ואנשי הצוות שהיו על סיפונו לא נפגעו. נזק נגרם לפח המטוס, שמתוקן כעת על ידי הצוותים במקום.

לפני חודשיים: נחיתת חירום בנתב"ג

לפני כחודשיים נרשמה בהלה בקרב 60 נוסעי טיסת ארקיע מאילת לתל אביב, כשבמהלך הטיסה נאלץ הטייס לכבות את המנוע לאחר שקיבל חיווי על עשן שעולה ממנו. זמן קצר לאחר מכן, החלה תרגולת נחיתת חירום, ולבסוף נחת המטוס בנמל התעופה בן גוריון במקום בשדה דב, לאחר רגעים של לחץ וחרדה.

"ישבתי ליד המנוע והוא לפתע הפסיק לעבוד - הדיילת ראתה את זה ואז הבנו שהטייס כיבה את זה בעצמו, לא ראיתי עשן או אש", סיפר אז מיכאל לוין, אחד הנוסעים בטיסה, לחדשות 2 באינטרנט. הוא סיפר כי הייתה היסטריה בקרב הנוסעים: "היו אנשים שהתחילו לבכות - אפילו הדיילות נלחצו".

"בעוד כשמונה דקות נבצע נחיתת חירום בבן גוריון, אנא שמרו על מעברים פנויים ואחסנו ציוד חד בכיס המושב, פרטים נוספים על צורת המילוט יימסרו בקרוב", הכריזה הדיילת בפני הנוסעים המודאגים. עם זאת, לפי הנוסעים, הטייס היה נשמע רגוע במערכת הכריזה, מה שהוריד את מידת הלחץ שהורגשה באוויר.